همشهری آنلاین: سردار سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران گفت: ما از جنس همین مردم هستیم و از وفا، ‌ایمان و اعتقاد به اصول این ملت متحیر هستیم؛ انسان می‌ماند چگونه می‌توان حق این ملت را ادا کرد؛ این ملت، ملتی کم‌نظیر است.

قاسم سلیمانی

به گزارش ایرنا، سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی روز یکشنبه در آئین گرامیداشت 22 بهمن ماه در جمع مردم کرمان افزود: امروز ملت ایران به عنوان حامی ملتهای مظلوم پیروز شده و به اقرار دوست و دشمن در جان ها جا گرفته است.

وی اظهار کرد: ملت ایران در 8 تا 9 مقطع اساسی ناجی نظام بوده و اولین آن در پیروزی انقلاب بوده است و ملت پشت امام راه افتاد و مانند خورشیدی که در تاریکی طلوع می‌کند به سرعت پیش رفت و در شرایط محالی به موفقیت و سرانجام رسید.

سردار سلیمانی تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز مردم بلافاصله در تثبیت این نظام با رای بالای خود اقدام کرد.

وی ادامه داد: ملت ایران در فتنه ها نیز به ویژه در فتنه های لیبرال ها، منافقین، جنگ های خیابانی و ..... به خوبی ظاهر شد.

سردار سرلشکر سلیمانی به جنگ هشت ساله تحمیلی اشاره و بیان کرد: ملت ایران در این جنگ بیش از 200 هزار نفر از فرزندان خود را فدا کرد و برای اولین بار در تاریخ ایران، در یک جنگ نابرابر یک دشمنی که شرق و غرب تماما از آن حمایت می کردند را شکست داد.

وی عنوان کرد: ملت ایران در حادثه جانگذار ارتحال امام که یک خوف و نگرانی عمیقی همه جان های این ملت را فرا گرفته بود نیز با تشخیص راه درست و با پیدا کردن راه دقیق دور وجود امام جدید جامعه چرخید و دل و جان و قلب خود را در اختیار او قرار داد و نظام را تثبیت کرده و خود را از یک خطر بزرگ نجات داد.

فرمانده سپاه قدس ادامه داد: ملت ایران توطئه ها و فتنه های داخلی در سال های بعد به ویژه در فتنه 88 و نیز آخرین فتنه ای که ضد انقلاب از برخی نگرانی ها سوء استفاده کرد را نیز با هوش، ذکاوت و بصیرت خنثی کرد و باید کف پای این ملت را بوسید و وقتی که این ملت راه می رود خاک کف پای این ملت را به چشم کشید زیرا این ملت، ملتی بزرگ و وفادار است.

سردار سلیمانی به مشخصات و مختصات خط امام اشاره کرد و گفت: امام راحل مشخصات بسیار زیادی دارد و اگر کسی بخواهد ویژگی های امام را مطرح کند ده ها جلد کتاب می شود و خیلی جای بحث دارد و بحث زیادی می طلبد.

وی همچنین گفت: اینکه برخی دشمنان می گویند ایران منطقه را بلعیده است را قبول ندارم بلکه بصیرت و مبارزه عالمی را ایجاد کرده و بر همین اساس امروز ده ها سازمان مقاومت در دیگر کشورها چه اسلامی و چه غیر اسلامی در مقابل استکبار و صهیونیست شکل گرفته است.

فرمانده سپاه قدس نیز گفت : اگر هجمه و آسیبی به کشور وارد شود ، قطعا همه اقشار جامعه آسیب می بینند.

سردار سلیمانی تاکید کرد: رکنی که موجب موفقیت این انقلاب در طول 39 سال شد، اسلام بود و اگر پایه های اسلام در این کشور ضعیف شد بدانید دشمن به راحتی می تواند این کشور را به هم بریزد.

وی با تاکید بر این مطلب که آنچه به کشور انسجام بخشیده همین اسلام بوده است، عنوان کرد: ایران امروز به دلیل اتکا به اسلام ناب محمدی، امام و ملت توانست همه توطئه ها را شکست دهد.

وی گفت: برخی اوقات از عملیات روانی دشمن برخی ها دچار مشکل می شوند و این در حالی است که دشمن از ما می ترسد اما ما ترس را به جامعه القا می کنیم و برخی اوقات هم این کار هر چند دلسوزانه ، اما غلط است.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران تاکید کرد: هر کس در این مسیر جامعه ما را بترساند به استقامت و پایداری موجود ملت خیانت کرده است.

وی تاکید کرد: یکی از محورهای مهمی که در طول این دوره به کشور عزت بخشیده است، محور مقابله با بیگانگان بوده است و مقابله با بیگانگان به ویژه در راس آنها آمریکا و رژیم صهیونیستی یک نکته بسیار مهمی است زیرا اگر کسی دشمن را نشناسد و برخی اوقات دشمن را به جای دوست و دوست را به جای دشمن بگیرد، خطای استراتژیکی است که در مسیر ملت انحراف ایجاد می کند.

سردار سرلشگر سلیمانی خاطرنشان کرد: راه امام (ره) تلاش و ایستادگی بود و دلیل نه شرقی و نه غربی بودن آن چیزی است که در ایران امروز و در رشد بالای علمی، صنعتی، تکنولوژی و .... می بینیم.

وی با تاکید بر اینکه امروز رشد سطح سواد جامعه ما با هیچیک از جوامع اطراف قابل مقایسه نیست، اظهار کرد: کجا کشورها از این حجم حریت و آزادی برخوردارند.

سردار سلیمانی ادامه داد: آزادگی موجود بخاطر این هست که امروز ملت ما در انتخاب مسئولانی که خدمت به این ملت را در دست می گیرند، تصمیم گیر هستند.

وی ادامه داد: کسانی که دنبال تنوع ارتباط با آمریکا هستند باید از کشورهای تحت سیطره آمریکا و تحت پیمان آمریکا درس عبرت بگیرند.

وی افزود: این کشورها همه چیز خود و اعتبار خود را به آمریکا واگذار کرده اند و ببنید چه وضعیتی دارند و کشورهایی که ام القرای جهان اسلام بودند مثل گدا خاک خود را می فروشند.

سردار سرلشکر سلیمانی گفت: برخی ها در کشور ما برداشت غلطی می کنند و بر زبان جاری می کنند و دلسوزانه ممکن است بگویند این حرف را که امام(ره) در قصه قطعنامه و آتش بس جام زهر را نوشید و امام امروز نیز باید این کار را انجام دهد.

وی تاکید کرد: این چه غفلت بزرگی است و این چه قیاسی است و این جام زهر و این زهر، جان اسلام ، ایران و تشیع را نیز کامل می گیرد.

سردار سلیمانی تصریح کرد: این جام زهری نیست که با جام زهر قطعنامه 598 قابل مقایسه باشد و این جام زهر، جان انسانیت را می گیرد.

وی یادآور شد: همه دولت ها و ملت هایی که تا دیروز دشمن در قالب فتنه های مذهبی سعی کرد بین ما و آنها جدایی بیاندازد، به سمت ما حرکت کرده اند و آنها به ما می گویند و آنها در حوادث نگران جمهوری اسلامی هستند.

سردار سرلشگر سلیمانی تصریح کرد: حوادث کوچکی که اخیرا در ایران رخ داد شما در ایران مطمئن بودید که این ها در برابر سیل ملت چیزی نیست اما نگرانی وجود ملت های دیگر را فرا گرفته بود زیرا این ملت فقط حامی ملت ایران نیست بلکه نگاهش به حفظ جان ملت ها بوده است.

وی با اشاره به نقش ملت ایران در کمک به ملت عراق برای ریشه کنی حزب بعث، در ریشه کنی خطرناکترین شجره خبیثه ای به نام داعش و تکفیری ها گفت: دشمن ما و همه دشمنان اقرار به این می کنند که ایران پیروز شده است.

وی تصریح کرد: اگر این ملت با ایستادگی هایش نبود هیچ کدام از اتفاقاتی که در کشورهای اسلامی و غیر اسلامی افتاده است، امکان پذیر نبود و چون کار بزرگی داریم طبیعی است که دشمن قبول نمی کند و فشار وارد می کند اما به نصرت الهی یقین و اطمینان داریم.

وی با تاکید بر این مطلب که ما عبور ابراهیم وار ملت از میان آتش را دیده ایم، گفت: امروز راه موفقیت ما در پیروی از رهبر است.
سردار سلیمانی با اشاره به نوشتن نامه سرگشاده توسط برخی افراد به رهبری، گفت: آیا این هنر است و این نامش خط امام است؟

وی تصریح کرد: امروز به کسانی که به نوعی در گوشه نشسته اند عرض می کنم این توقع از شما نیست که بخواهید اسلام و ولی فقیه در مقابل گناه شما از شما عذرخواهی کند و شما که نام خط امام را بر خود می گذارید.

وی ادامه داد: بدانید خط امام این است که آبرو بر دست بگیرید و به خدمت او بروید و این برای شما آبرو می آورد و نه اینکه در گوشه ای بنشینی و بر علیه نظامی که امام آن را تاسیس کرد و 200 هزار نفر شهید دارد، پز اپوزوسیون را بدهید.

وی تصریح کرد: این غلط است و البته خیلی ها مثل کف روی آب بند و تحمل نکردند و فرار کردند و رفتند و دیدم روزی که فردی با تز انقلابی به صورت شهید همت سیلی زد و امروز همان آدم مزدور آمریکا در آمریکاست بر علیه ملت ایران جاسوسی می کند.

سردار سرلشکر سلیمانی گفت: اگر کسی بنیان اعتقادی در او ضعیف بود به اینجا می رسد و باید به خود هشدار دهیم و باید از خود مراقبت کنیم و باید تعلقات خود را زیر پا بگذاریم.

وی گفت : اگر تعلقات خود را زیر پا گذاشتیم می توانیم مانند شهدا به این مملکت خدمت کنیم و اگر با تعلقات شخصی و فردی بخواهیم خدمت کنیم این خدمت به جایی نخواهد رسید.

سردار سلیمانی حفظ انسجام را یکی از رمزهای پیروزی دانست و گفت: حفظ انسجام در بیرون دشمن را کشتن و در داخل دشمنی را از بین بردن است و باید توجه داشت که حفظ وحدت ما به حفظ اجتماع نیست.

وی ادامه داد:اگر چه حفظ اجتماع ضروری، ارزشمند و ناجی است اما این هماهنگی باید هماهنگی جان ها و دل ها شود.

سردار سلیمانی با تاکید بر اینکه به مردم کرمان درابعاد مختلف عشق می ورزم و علاقه مند هستم و خود را خادم آنها می دانم، گفت: همه ما باید خداوند سبحان را به خاطر این 39 سال عبور این ملت از خطرات متعدد و رسیدن به موفقیت های بزرگ و ارزشمند شکر کنیم.

وی گفت : باید خداوند را شکر کنیم که ما را پیرو مکتب و مذهبی قرار داد که نجات بخش بشریت بوده و خواهد بود.

وی گفت: خداوند سبحان را بابت دو رهبر از سلاله پیامبر اکرم (ص) امام خمینی (ره) و آیت الله العظمی امام خامنه ای شکر می گوئیم و شاکر خداوند هستیم که ما را در همه ناملایمات بهره مند از ملتی صبور، پایدار و ارزشمند نمود و خداوند را از وجود فداکاران و ایثارگران و خانواده انها نیز شکرگذاریم.

وی به تفاوت های اساسی انقلاب اسلامی ایران با سایر انقلاب ها اشاره و بیان کرد: همه انقلاب ها در دنیا با انقلاب اسلامی ایران تفاوت های ماهوی و اساسی دارد.

به گفته سردار سلیمانی برخی انقلاب ها قشری بوده اند مانند انقلاب کارگران و دهقانان علیه فئودال ها و برخی نیز انقلاب های عنصری بوده است مانند سیاه ها بر علیه سفیدها در افریقای جنوبی که رژیم حاکم به این منطقه را به سرنگونی کشاند و برخی انقلاب ها نیز انقلاب نظامی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: برخی انقلاب ها نیز انقلابی بود که با مداخله خارجی ها به وقوع پیوست اما انقلاب ما با هیچ یک از عناصر بالا شباهت ندارد.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران گفت: انقلاب ما انقلابی بود که فقیر و غنی، سیاه و سفید، شهری و روستایی، باسواد و بی سواد و همه قشرها را به صحنه آورد و از حوزه علمیه به عنوان محور تحرک انقلاب تا مدارس و دانشگاه ها و روستاها را در خود جا داد و همه آنها با هم یک قیام را به رهبری یک امام انجام دادند.

وی با تاکید بر اینکه زمان وقوع انقلاب ما نیز دارای اهمیت است، افزود: توجه به مقطعی که انقلاب ما در آن به وقوع پیوست اهمیت دارد زیرا موجب اعتماد بیشتر ما به راه خود و نصرت الهی می شود.

سردار سلیمانی گفت :همچنین انقلاب ما در زمانی رخ داد که در آمریکا یک حاکمیت مطلقی وجودداشت و در دنیا غیر از جهان دو قطبی قطب دیگری وجود نداشت و این امر خیلی ها را در دنیا متحیر کرد.

وی بیان کرد: انقلاب در زمانی رخ داد که شاه در اوج قدرت بود و ساواک و سایر نیروها مستی از قدرت وجود آنها را گرفته بود و شاه خود را دژبان منطقه می دانست و ایران از جهان اسلام منفصل شده بود و تعلقی در جهان اسلام نسبت به ایران وجود نداشت.

به گفته سردار سلیمانی ، زیرا شاه راه جداگانه ای را انتخاب کرده بود و رفت به راهی که امروز خاندان آل سعود انجام می دهد و شاه برای سلطه خود و خاندان خود با اسرائیل سازش کرد و جزو اولین کشورهای اسلامی بود که این حریم را درید.

وی تصریح کرد: انقلاب ما در زمانی به وقوع پیوست که هیچ جریان و حرکت مهم انقلابی و سیاسی وجود نداشت و عمده جریان های سیاسی و انقلابی را ساواک متلاشی می کرد.

سردار سلیمانی گفت: در اسناد ساواک که منتشر شده می بینیم در تمامی مساجد همه گفت و گو ها،حرف ها و مطالب را گزارش کرده بودند.

ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران یک استثناء بود و اگر آن دوره را فراموش کنیم، امروز برخی از گفته ها و سخنان نصیحت گونه غرض آلود بر ما اثر می گذارد زیرا ما در بدترین و سخت ترین شرایط به رهبری امام بزرگترین پیروزی را به دست آوردیم و این انقلاب پیروز شد.

وی خاطرنشان کرد: اولین خصوصیت امام که شاید در کتاب های دینی و حوزه های علیه مورد توجه بوده و برای من و امثال من خیلی قابل فهم نبود اما امام آن را تبدیل به مدرسه کرد این بود که امام تعریف جدیدی در جهاد اکبر ارائه داد و از حوزه عدالت، تقوا و اخلاق باب جدیدی را که در وجود خود بود و از جوانی در وجود ایشان می جوشید را بنا گذاشت.

وی ادامه داد: و جهاد اکبر امام یک جهاد اکبر نزدیک به امام معصوم بود زیرا امام باب عشق و محبت را به این جهاد اکبر اضافه کرد و این باب یک مدرسه شد و موجب گردید در دفاع مقدس همان چیزی باشد که شهدا بر اساس ان از همه تعلقات عبور کردند و به این جایگاه رفیع رسیدند و این نشات گرفته از جهاد اکبری بود که امام ایجاد کردند.

وی خاطرنشان کرد: باب جدید عشق و حب در جهاد اکبر در کنار عدالت، اخلاق و تقوا از ضرورویات انقلاب ما بود که امام راحل آن را محقق کردند این همان چیزی است که بن بست را می شکند و بر همین اساس است که رهبری همواره تاکید می کنند که ما نمی توانیم را بشکنید و به باور برسانید که ما می توانیم.

وی از امام به عنوان مهندس و معمار اسلام و اسلام شناس یاد کرد و گفت: امام راحل از حوزه شروع کرد و حوزه را از عزلت نشینی خارج و وارد سیاست کرد.

وی افزود: کار ویژه امام راحل این بود که نظامی به تمام معنا فولادین را پایه ریزی کردند.

سردار سلیمانی گفت: فقاهت، حکمت و عرفان در فکر امام عجین بود و به سیاست وارد شد و لذا مسیر روحانیت را تغییر داد و این تنها مربوط به روحانیت اسلام نبود و برای روحانیت مسیحیت نیز کلمات بلیغی را مطرح کردند.

سردار سلیمانی قیام برای حق را از دیگر خصوصیات امام راحل دانست و تصریح کرد: در مدیریت کشور این امر جزو موضوعات اساسی است و امام به دلیل آنکه قیامش برای حق بود با هیچ باطلی سازش نکرد و همه باطل های درونی داخل کشور را قطع کرد و حتی باطل های جدیدی را که در ابتدای انقلاب شروع به حرکت کرد به شدت با آنها مواجه شد.

وی تصریح کرد: این شدتی که امام در برابر لیبرال ها، توده ای مارکسیست ها و منافقان انجام داد حرکت بزرگی بود و چرا برخی ها به بیانات بلیغی که سکاندار این انقلاب مطرح می کند خرده می گیرند مگر سخنان بلیغ و شلاق گونه امام را بر علیه لیبرال ها و گروه های انحرافی نشنیدید و امام در مسیر خود کسانی را به یاری می طلبید و یا پیشهاد مشارکت آنها را می پذیرفت که جز رضای خدا، هیچ هدفی نداشتند.

وی گفت: اگر در مدیریت جامعه فربه شدن های خانوادگی، نیت های حزبی و شخصی و اینگونه مسائل وارد شود،انشقاق ایجاد می کند و مانع خدمت گزاری به ملت می شود.

سردار سلیمانی تاکید کرد: یک ملت پاک و وفادار نیازمند خدمتگزاران وفادار و ایثارگر است و امام همه کسانی که نیت های غیر الهی داشتند و پیشنهاد مساعدت به امام می کردند را رد کردند.

وی با بیان اینکه خصوصیت دیگر امام جلودار بودن و خط شکنی امام بود، گفت: امام اول به تنهایی حرکت کرد و با عده قلیلی و سختی ها و ستم ها و تبعیدها و آوارگی های زیادی را کشید.

وی اظهار کرد: امام در تمامی موضوعات جلودار بودند و لذا ملت پیروز شد.

سردار سلیمانی گفت: اگر وزیری در ساختمان های بالا نشست و دستوری صادر کرد تا به طبقات اول برسد و در جامعه جاری شود نفس این ملت را می گیرد و اگر کسی جلو افتاد و با مردم بود مردم به خوبی درک می کنند.

وی تصریح کرد: اگرمن مسئول یک روز در منطقه فقیر آنها خوابیدیم و درد فقر آنها را فهمیدیم اگر مشکلی از آنها را حل نکند، مرهمی است.

سردار سلیمانی از امام راحل به عنوان فردی عالم به زمان یاد کرد وگفت: هیچکس فکر به سقوط شاه نمی کرد اما امام فهمید اگر فرصت به شاه دهد از اسلام ، ایران و انسانیت چیزی باقی نمی ماند و وقتی آن مرد بزرگ از امام سوال کرد برای چه می خواهی قیام کنی و قدرت تو در برابر شاه چیزی نیست و این جوان ها را به کشتن می دهی امام فرمودند آنها در راه خدا شهید می شوند.

وی گفت: سیلی زدن به ترس یکی از ویژگی های امام راحل بود و ایشان اول ترس را در حوزه و در بین روحانیون و بعد در بین جامعه شکست.

وی خاطرنشان کرد: امام راحل در روز اول که هیچکس با او نبود گفت خدا و در روز آخر که علاوه بر ملت ایران ملت های متعددی با او بودند او گفت خدا و این رمز موفقیت امام بود.

وی اظهار کرد: آنچه امروز منشا نگرانی است و باید از آن خوف داشته باشیم، اسلام زدایی از جامعه است.

مردم شهرهای مختلف استان کرمان امروز همزمان با دیگر نقاط ایران اسلامی در راهپیمایی شکوهمند اسلامی شرکت کردند و آغاز چهلمین اسل پیروزی انقلاب اسلامی را جشن گرفتند.

کد خبر 397985

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha