همشهری آنلاین: آموزش‌های تفکیک پسماند در راستای حفظ محیط زیست در بین بیش از ۴۵۰۰ شهروند منطقه ۱۹ از ابتدای بهمن ماه انجام شد.

آموزش های تفکیک پسماند در منطقه ۱۹

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 19، مهرداد زنگنه فر معاون خدمات شهری و محیط زیست گفت: با توجه به اهمیت آگاهی شهروندان از توجه جدی به محیط زیست با تفکیک پسماندهای شهری از مبداء این آموزش ها با حضور کارشناسان اداره مدیریت پسماند در مدارس، سرای محلات، مساجد و منازل مسکونی صورت می گیرد.

وی ادامه داد: این آموزش ها توسط گروه نمایشی و با برپایی برنامه شاد برای دانش آموزان و کودکان در دبستان شهید احمدی روشن، علامه، آزادی، مهد کودک و پیش دبستانی شکوفه های امید و سرای محله اسماعیل آباد انجام شده است.

زنگنه فر با اشاره به نقش مهم بانوان خانه دار در امر تفکیک پسماند از مبداء خاطر نشان کرد : آموزش تفکیک پسماند در مکان هایی که بانوان حضور پرنگی دارند از جمله خانه های بهداشت ، سرای محلات، مراجعین به کلینیک گل و گیاه با توزیع بروشورهای آموزشی و کیسه های مخصوص جمع آوری پسماند خشک صورت می گیرد.

معاون شهردار منطقه بیان کرد: به منظور ترغیب و تشویق شهروندان به تفکیک پسماند نمایشگاه های بهترین ها از دورریختنی ها در دبستان مهر فرهنگ با توزیع مخازن مخصوص پسماند خشک و اهدای جوایز به برگزیدگان انجام شد.

به گفته این مسئول در راستای آموزش مستمر جهت بهبود سیستم تفکیک پسماند کارشناسان این حوزه با مراجعه به مراکز تجاری و خرید به آموزش چهره به چهره به مالکان و فروشندگان به همراه توزیع کتابچه و بروشور آموزشی می‌پردازند.

کد خبر 398028

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha