مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۵:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت گفت: متوسط سن امید به زندگی در ایران نسبت به سطح جهانی بهتر شده است و همین استاندارد در منطقه، مطلوب ارزیابی می‌شود.

بهبود متوسط سن امید به زندگی در کشور

به گزارش ایسنا، دکتر سیدحامد برکاتی افزود: کاهش مرگ و میر کودکان در ۴۰ سال گذشته، خود نقش مهمی در افزایش شاخص امید به زندگی در ایران داشته است. وزارت بهداشت طرح واکسیناسیون عمومی را در چندین سال گذشته مورد توجه قرار داد که در نتیجه آن، مرگ و میر کودکان، کاهش چشمگیری داشته است.

برکاتی با اشاره به اینکه برابر آمارهای رسمی، ایران یکی از هشت کشوری است که به بهبود شاخص کاهش مرگ و میر مادران دست یافته است، گفت: این امر به اجرای برنامه‌های سلامت توسط وزارت بهداشت در کشور بازمی‌گردد؛ اگر چه شرایط می‌توانست بهتر باشد، اما در حال حاضر در شرایط مطلوب قرار داریم.

بنابر اعلام وب‌دا، مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت ادامه داد: در زمینه کاهش مرگ و میر در جوانان برنامه‌ریزی‌های مدونی صورت گرفته است و کاهش مرگ و میر در سالمندان به موضوع سلامت و بیماری‌های آنها بازمی‌گردد.

وی گفت: در حال حاضر مرگ و میر کودکان زیر پنج سال به مسائل بیماری‌های واگیردار بازنمی‌گردد، بلکه سوانح، عامل اصلی این موضوع است.

 

کد خبر 398034

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha