همشهری آنلاین: یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از رفع شدن موقت موضوع مشکلات خرید از پز توسط بانک مرکزی خبر داد و گفت که قرار است در این خصوص برنامه‌ای و طرحی از سوی بانک مرکزی ارائه شود.

Pos

احمد انارکی محمدی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص مشکلاتی که اخیرا درباره خرید از طریق دستگاه‌های پز ایجاد شده توضیح داد: بسیاری از پمپ بنزین‌ها در جایگاه‌ها نوشته‌اند که خودپرداز نداریم. موضوع مهم دیگر که باید توجه شود این است که مدتی که پول مردم تا به حساب آنها می‌رود، باید مشخص شود که پول آنها کجاست و به حساب چه کسی می‌رود. مردم مطالبه دارند و می‌خواهند که بدانند این پولشان به کجا می‌رود؟

وی افزود: این موضوع معضلاتی را به دنبال دارد. بانک مرکزی حق ندارد که این کار را انجام دهد. با آقای پورابراهیمی در خصوص آخرین وضعیت این موضوع صحبت کردم. آقای پورابراهیمی گفتند که این موضوع را پیگیری کردند و قرار شده است بانک مرکزی به طور موقت فعلا این مشکل را برطرف کند و در آینده برنامه‌ و طرحی را به ما بدهد که هم بر هدف این موضوع برای بحث پولشویی، کنترل و مشخص شدن اینکه این پول به کجا می‌رود، کار شود و هم اینکه کار مردم نخوابد.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان تاکید کرد: این اتفاق در تمام دنیا می‌افتد ولی باید زیرساخت‌ها را به گونه‌ای طراحی کنیم که مشخص شود این پول کجا و چگونه می‌رود. قرار است بانک مرکزی به طور موقت این موضوع را برطرف کند و تا یک ماه آینده طرح نهایی این موضوع را بدهد.

کد خبر 398073

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha