دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: منابع محلی یمنی اظهار داشتند، امارات دولت مستعفی این کشور یعنی دولت وابسته به منصور هادی را در پی بازداشت تعدادی از افسران وابسته به امارات تهدید کرد.

 برخی منابع محلی در یمن اعلام کردند که مرکز امنیتی استان الضالع در جنوب این کشور وابسته به دولت مستعفی ۶۶ افسر برجسته گارد ریاست جمهوری و امنیت مرکزی را که برای پیوستن به پادگان نیروهای اماراتی در مسیر عدن بودند، بازداشت کردند.

گفته شده طارق صالح، برادرزاده علی عبدالله صالح رئیس‌جمهور پیشین یمن در این پادگان است.

این منابع افزودند، نیروهای اماراتی در عدن و عیدروس الزبیدی، رئیس شورای انتقالی در حال رایزنی برای آزادسازی این افسران هستند.

به گزارش ایسنا به نقل از الجزیره،منابع یاد شده تاکید کردند، امارات تهدید کرده که اگر افسران بازداشت شده آزاد نشوند و به آنها اجازه عبور داده نشود جنگنده‌های خود را به کار خواهد گرفت.

برخی منابع پیشتر در گفت‌وگو با  الجزیره از حضور طارق صالح در پادگان نیروهای اماراتی در شهرستان البریقه در عدن خبر داده بودند.

این منابع تاکید کردند، این پادگان میزبان تعدادی از فرماندهان وابسته به نیروهای گارد ریاست جمهوری و نیروهای وابسته به صالح براي تشکیل تیپی ویژه برای حمایت از امارات به بهانه مقابله با نیروهای وابسته به جنبش انصارالله است.

پیشتر الزبیدی اعلام کرده بود که از تشکیلاتی که طارق صالح علیه نیروهای انصارالله ایجاد خواهد کرد، حمایت می‌کند.

او درباره طارق صالح، گفته بود: ما احتمالا در چارچوب ائتلاف و تا زمان آزادی صنعا با وی همکاری خواهیم کرد.

در مقابل گروه‌هایی در جنوب یمن مخالفت خود را با بقای طارق صالح در عدن اعلام کردند و خواستار خروج او به عنوان یکی از جنایتکاران علیه مردم یمن شدند.

اخیرا نیروهای شورای انتقالی جنوب یمن که مورد حمایت امارات هستند کنترل آخرین مقر نیروهای گارد ریاست‌جمهوری وابسته به دولت منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی یمن در منطقه دارسعد در شمال عدن را در دست گرفتند.

کد خبر 398088

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha