همشهری آنلاین: نایب رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس از ارائه درخواست رییس هیات بازدید از زندان‌ها برای ملاقات نمایندگان با بازداشت‌شدگان اعتراض‌های دی‌ماه در استان همدان خبر داد.

کمیسیون قضایی

محمد کاظمی در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به آخرین وضعیت پرونده بازداشت فعالان محیط زیست و خودکشی یکی از چهره‌های دانشگاهی این حوزه در زندان اوین اعلام کرد: به هر حال قوه قضاییه یک قوای مستقل است و طبیعتاً مسئولان این قوه باید پاسخگو باشند.

وی در واکنش به این سوال که آیا مجلس و کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس قصد پیگیری این مسئله را ندارد، تاکید کرد: تا به حال صحبتی در رابطه با ورود مجلس یا کمیسیون قضایی به این پرونده نشده است؛ به هر حال این یک پرونده قضایی است و مجلس چندان امکان ورود به آن را ندارد.

عضو هیات رییسه کمیته قضایی و حقوقی فراکسیون امید مجلس در واکنش به این پرسش که حفاظت از امنیت جانی زندانیان و نظارت بر رعایت حقوق آن‌ها برعهده چه نهادی است، گفت: آن‌چنان که تاکید کردم، قوه قضاییه مستقل است و باید پاسخگو باشد. آن‌چه مسلم است بنابر قانون حفاظت از زندانیان برعهده سازمان زندان‌ها است و آن‌ها باید جوابگو باشند که علت خودکشی این زندانی چه بوده است.

نایب رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در پاسخ به سوالی در مورد علت عدم ورود مجلس به این پرونده یادآور شد: ما اخیراً کمیته‌ای به منظور بازدید از زندان اوین تشکیل دادیم و رییس کمیسیون قضایی در راس این کمیته، در این رابطه وظیفه و مسئولیت دارد.

نماینده اصلاح‌طلب ملایر در مجلس در عین حال تاکید کرد: به هر حال سازمان زندان‌ها مسئولیت حفاظت از جان زندانیان را برعهده دارد و باید درمورد خودکشی این زندانی پاسخگو باشد.

  • درخواست رییس هیات بازدید از زندان‌ها برای ملاقات نماینده ملایر با زندانیان استان همدان

عضو هیات بازدید از زندان اوین در پاسخ به سوالی دیگر درمورد آخرین وضعیت بازدید این هیات از برخی زندان‌های شهرستان‌ها و نظارت بر نحوه نگهداری بازداشت‌شدگان اعتراض‌های اخیر اعلام کرد: درخواست رییس هیات بازدید از زندان‌ها برای ملاقات بنده با زندانیان استان همدان تقدیم رییس قوه قضاییه شده و هم‌اکنون منتظر پاسخگویی از جانب دستگاه قضایی هستیم.

کد خبر 398094

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha