همشهری آنلاین: رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره نوع جدیدی از آنفلوانزای پرندگان به مردم توصیه کرد که احتیاط کنند و مراقب باشند.

دكتر محمد مهدي گويا در گفت‌و‌گو با همشهري آنلاين اظهار داشت: نوع جديدي از آنفلوانزاي پرندگان، طي چند سال گذشته دركشور چين و در بين پرندگان مشاهده شده است كه اين ويروس نسبتا خطرناك‌تر از انواع قبلي ويروس‌هاي ايجاد كننده آنفلونزا است به اين دليل كه هم قدرت سرايت بيشتر دارد و هم كشنده‌تر است البته براي پرندگان.

او خاطر نشان كرد كه مواردي از ابتلاي اين ويروس، ظرف چند هفته اخير دربين پرندگان مهاجر برخي از كشورهاي آفريقايي، آسيايي و اروپايي نيز ديده شده است.

رييس مركز مديريت بيماري‌هاي واگير وزارت بهداشت افزود: از آنجايي كه متاسفانه موارد ابتلاي انساني به اين نوع جديد آنفلوانزاي پرندگان كه H5N6 نام دارد، گزارش شده است، بنابراين لازم است مردم احتياط كنند.

دكتر گويا گفت: آز آنجايي كه كانون انتشار اين بيماري در بين پرندگان وحشي است لازم است مردم هنگام تماس با پرندگان وحشي به آنها دست نزنند.

*پرندگان وحشي را شكار و ذبح نكنند.

*با پرندگان وحشي تماس نزديك نداشته باشند.

*پر پرندگان وحشي را نكنند.

*به توصيه‌هاي وزارت بهداشت و سازمان دامپزشكي توجه كنند.

دكتر گويا  تاكيد كرد: آنچه مشاهده شده است فقط در بين پرندگان وحشي است و هيچ ربطي به پرندگان مرغداري‌ها و تخم مرغ ندارد اما در عين حال توصيه مي‌شود كه مردم براي خريد تخم مرغ، تخم مرغ‌هايي را خريداري و مصرف كنند كه مورد تاييد سازمان دامپزشكي باشند.

کد خبر 398137

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha