همشهری آنلاین: بیماری قلبی یکی از علل اصلی مرگ در سراسر دنیاست اما با برخی راهکارهای ساده می‌توانیم از خود در مقابل بیماری قلبی محافظت نماییم.

راهکارهای محافظت در مقابل بیماری قلبی را بشناسید

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر «دیوید اسلاتوینر» سرپرست تیم تحقیق از بخش کاردیولوژی در نیویورک، در این باره می‌گوید: بیماری قلبی سالانه جان صدها هزار نفر را می‌گیرد، اما بسیاری از این شرایط قابل پیشگیری هستند.

وی در ادامه توضیح می‌دهد: ورزش، رژیم غذایی متعادل و اجتناب از رفتارهای پرخطر نظیر سیگار کشیدن، بهترین شیوه‌های حفظ سلامت قلب هستند.

تیم کاردیولوژی وی نکاتی را در مورد پیشگیری از بیماری قلبی توصیه می‌کنند:

  • - مصرف مواد خوراکی کاملا گیاهی نظیر میوه و سبزی‌جات، مغزی‌جات آجیلی و دانه‌ها. کاهش مصرف مواد خوراکی فرآوری شده یا تصفیه شده نظیر نان سفید، و همچنین نوشیدنی‌های حاوی قند نظیر نوشابه گازدار و آبمیوه صنعتی.
  • - پرهیز از مصرف چربی‌های ترانس که در مواد خوراکی پخته بسته بندی شده، اسنک‌ها، مارگارین و فست فودهای سرخ شده وجود دارد. چربی‌های ترانس ریسک بیماری قلبی یا سکته را افزایش می‌دهند.
  • - عدم استعمال سیگار. طبق اعلام انجمن قلب آمریکا، قرارگیری در معرض دود سیگار عامل بروز حدود ۳۴ هزار مرگ زودهنگام ناشی از بیماری قلبی است.
  • - داشتن خواب کافی که ۷ تا ۸ ساعت در طول شبانه روز است. اگر دچار اختلال خواب هستید به فکر درمان آن باشید. این عارضه با مشکلات ضربان قلب و بیماری قلبی مرتبط است.
  • - کنترل فشارخون.

- ورزش منظم (حداقل ۳۰ دقیقه در روز، و هفته ای ۵ روز) و کنترل استرس از طریق شیوه‌های نظیر مدیتیشن، یوگا، ورزش یا سپری کردن وقت با دوستان و خانواده.

- حفظ بهداشت دندان‌ها و لثه. افراد مبتلا به بیماری لثه غالبا دارای فاکتورهای پرخطر مشابه بیماری قلبی هم هستند.

کد خبر 398154

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha