سه‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با اشاره به افزایش ۲۵ تا ۳۰ درصدی نرخ ارز در دو ماه گذشته، گفت:

فنر نرخ ارز رها شده و شاهد وفور بهم‌ریختگی و آشفتگی در بازارها هستیم.

به گزارش مهر، محمد لاهوتی در جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه انتظار داشتیم راجع به مشکلات و موضوعات روز صحبت کنید و اطمینان بیشتری به بخش خصوصی می‌دادید که برنامه کوتاه‌مدت خود را بر اساس آن تدوین کنیم، گفت: به هرحال دولت یازدهم مهمترین دستاوردش کاهش تورم و تک رقمی کردن آن بود که در نهایت، به ثبات در بازار ارز و قوانین واردات و صادرات انجامید.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران افزود: متاسفانه از شروع دولت دوازدهم احساس می‌شود که این شرایط خیلی مورد توجه دولت نیست و عملا ما شاهد تغییر لحظه‌ای قوانین هستیم که مورد انتقاد رئیس جمهور نسبت به عملکرد دولت دهم بود. اما از شروع دولت دوازدهم تاکنون به وفور شاهد بهم‌ریختگی و آشفتگی در بازار و ممنوعیت و محدودیت در حوزه صادرات و واردات داریم.

وی تصریح کرد: در دو ماه گذشته نرخ ارز بیش از ۲۵ درصد افزایش یافته است. البته افزایش تدریجی نرخ تورم به نرخ ارز رعایت نشده است و علیرغم تذکراتی که از سوی اتاق بازرگانی تهران و فعالان اقتصادی صورت می‌گرفت، این فنر رها شده است؛ اما اکنون بیش از مقداری که باید، افزایش یافته است و این امر، شرایط تجارت و برنامه‌ریزی برای اقتصاد را برای صادرکننده و واردکننده سخت کرده است.

لاهوتی گفت: با وجود تراز تجاری کشور، درآمدهای ارزی و شرایط بهتر اقتصادی، دلیل این آشفتگی را چطور می‌توان تعبیر کرد.

کد خبر 398165

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha