همشهری آنلاین: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: موضوع مرگ «کاووس سیدامامی» استاد دانشگاه امام صادق(ع) یک بحث اداری است که در این مورد شکایت شده و در حال پیگیری است.

به گزارش ایرنا، منصور غلامی در حاشیه برگزاری شصت‌ویکمین گردهمایی معاونان دانشجویی دانشگاه سراسر کشور در دانشگاه الزهرا(س)، افزود: این مساله از سوی وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در حال پیگیری است.

«کاووس سیدامامی» استاد دانشگاه امام صادق(ع) 19 بهمن ماه در زندان اوین درگذشت. علت مرگ او، خودکشی اعلام شده است.

عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران گفته است که سیدامامی از جمله افرادی بود که در جریان بازداشت شماری از فعالان محیط زیست به اتهام جاسوسی و جمع‌آوری اطلاعات طبقه‌بندی شده دستگیر شده بود.

به گفته وی، سیدامامی «با توجه به اینکه می‌دانسته است اعترافات زیادی هم علیه وی شده و هم خود اعترافاتی داشته، متاسفانه در زندان دست به خودکشی زده است.»

سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هم امروز با تشریح جزییاتی از خودکشی و نحوه مرگ سید امامی گفت: کاملا برای ما مسجل است که سید امامی خودکشی کرده است.

وی افزود: «فیلم داخل زندان مرحوم سید امامی با حضور هیاتی از مجلس و همچنین نایب رییس مجلس بازبینی شد. در این فیلم گویاست که خود فرد برای مقدمات خودکشی اقدام می‌کند. خانواده وی نیز این فیلم را دیده‌اند، همه اعضای هیات نیز به اتفاق تایید کردند خودکشی صورت گرفته است.»

بررسی این فیلم در مجلس پس از آن صورت گرفت که روز یکشنبه گذشته چهار انجمن علمی در نامه‌ای به رییس‌جمهوری از مسئولان خواسته بودند «درباره این رویداد تلخ و جبران‌ناپذیر پاسخگوی نگرانی‌های افکار عمومی، به ویژه اجتماع علمی کشور، باشند.»

  • حذف کنکور و جایگزینی مدل جدید 

وزیر علوم، تحقيقات و فناوري همچنین با بیان اینکه برای حذف کنکور باید یک مدل جدید جایگزین شود، اظهار کرد: این جایگزینی بویژه برای رشته‌هایی که داوطلب زیاد دارد باید انجام شود.

غلامی تصریح کرد: همچنین باید فرصتی به بخش دانش‌آموزی داده شود و آموزش و پرورش برنامه‌هایی را برای تلاش دانش‌آموزان جهت ارتقای سطح تحصیلی خود قبل از ورود به دانشگاه طراحی کنند.

کد خبر 398232

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha