چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: پلیس پاکستان چهار نفر را به اتهام سرقت مایع نخاعی از چندین زن دستگیر کرد.

سرنگ

براساس گزارش BBC، مظنونان به زن گفته بودند براي اينكه بتوانند از دولت پنجاب كمك مالي دريافت كنند بايد خون بدهند اما به جاي خون،‌ اين افراد مايع نخاعي زنان را گرفته و تلاش كردند آن را در بازار سياه به فروش برسانند.

گفته مي‌شود اين افراد مايع نخاعي 12 زن،‌از جمله يك دختر نوجوان را به سرقت برده‌اند. اين سرقت زماني آشكار شد كه پدر اين نوجوان متوجه بي‌حالي و ضعف دخترش پس از خارج كردن مايع نخاعي او شد.

عملكرد گروه به اين شكل بود كه يكي از اعضاي آن خود را به عنوان كارمند بيمارستان مركزي منطقه حافظ‌آباد معرفي مي‌كرد و به قربانيان مي‌گفت اگر مايلند از دولت پنجاب كمك‌هزينه مالي دريافت كنند بايد از آنها خون گرفته شود. پس از موافقت، قربانيان به جاي بيمارستان به  خانه يكي از زن از اعضاي گروه برده مي‌شدند و مايع نخاع آنها استخراج مي‌شد.

مايع نخاعي،‌مايعي شفاف است كه اطراف مغز و نخاع را احاطه مي‌كند تا از اين اعضا در برابر ضربه و آسيب محافظت كند و با وارد كردن سوزن سرنگ به درون كانال نخاعي مي‌توان آن را از بدن خارج كرد. البته اين‌كار معمولا براي تشخيص بيماري در افراد انجام مي‌شود. از اين رو مشخص نيست اين مايع چه كاربرد ديگري داشته كه افراد تلاش داشته‌اند آن را در بازار سياه به فروش برسانند.

اين اولين‌باري نيست كه كلاهبرداري‌هاي مرتبط با سلامت در پاكستان رخ مي‌دهد. در سال 2016 نيز پليس پاكستان 24 نفر را از چنگال گروه قاچاق اعضاي بدن در راوالپيندي نجات داد. پاكستان فروش اعضاي بدن انسان را در سال 2010 غيرقانوني كرد،‌اما كارشناسان معتقدند اين كشور هنوز يكي از داغ‌ترين بازارهاي جهان براي قاچاق اعضاي بدن انسان به شمار مي‌رود.

کد خبر 398263

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha