چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۹
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد، پس از این‌که نیروهای داعش خود را به همراه خانواده‌هایشان به گروه‌های شورشی در استان ادلب تسلیم کردند، اکنون در این استان دیگر کسی از گروه داعش باقی‌نمانده‌است.

 رامی عبدالرحمان، مدیر دیده‌بان حقوق بشر سوریه که مقر آن در لندن و وابسته به مخالفان است، اعلام کرد، حدود ۲۵۰ داعشی با خانواده‌هایشان در مجموع ۴۰۰ تن در جنوب ادلب در محاصره بودند که خود را به ائتلاف گروه‌های افراطی در این استان تسلیم کردند.

در این راستا، ابوالمجد حمصی، سخنگوی «جیش النصر» گفت: درگیری‌ها میان نیروها و داعش ادامه دارد و توپخانه‌های ما لانه‌هایشان را در ادلب نابود کردند تا این‌که آنها ناچار به تسلیم شدند.

به گزارش ایسنا به نقل از الحیاة، او گفت، داعشی‌های تسلیم شده به دادگاه ذی‌ربط ارجاع داده می‌شوند و برای نابودی باندهایشان تحت بازجویی قرار می‌گیرند.

گروه‌های افراطی و شورشی در سوریه، داعش را ۲۰۱۴ از ادلب بیرون راندند و آنها دیگر نتوانستند به این استان نفوذ کنند تا این‌که چند هفته پیش با سوءاستفاده از درگیری‌ها میان ارتش سوریه از طرفی و گروه‌های افراطی و بارزترین آن «هیئت تحریر الشام» (النصره سابق) از طرف دیگر وارد ادلب شدند.

داعش با نفوذ به ادلب توانست در منطقه مرزی بین استان‌های حلب در شمال سوریه، حماه در مرکز این کشور و ادلب پیشروی کند.

ارتش سوریه نهم فوریه اعلام کرده بود، دو استان حلب و حماة کاملا از داعش خالی شده‌اند و تنها یک منطقه کوچک در حومه جنوب ادلب تحت کنترل آنهاست.

بدین ترتیب سه استان مذکور در حال حاضر خالی از لوث وجود داعش هستند.

این گروه سال میلادی گذشته با شکست‌های سنگین میدانی مواجه شد و اکثر مناطق تحت کنترل خود را در سوریه و عراق از دست داد و امروز در مناطق محدودی از سوریه تحت محاصره است.

کد خبر 398271

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha