همشهری آنلاین: بررسی پرونده کشتی علیرضا کریمی در رقابت‌های زیر ۲۳ سال جهان در کمیته حقوقی و انضباطی اتحادیه جهانی مراحل پایانی خود را پشت سر می‌گذارد و رای آن در حال نهایی شدن است.

علیرضا کریمی

به گزارش ایسنا، طبق برخی شنیده‌ها، اصرار کمیته بین المللی المپیک بر اتحادیه جهانی کشتی برای طرح بحث تعلیق کشتی ایران بسیار جدی بوده و احتمالا کشتی ایران به مدت حدود یک سال از تمام رقابت‌های بین المللی محروم خواهد شد.

کمیته بین المللی المپیک که به شدت تحت نفوذ صهیونیست‌ها قراردارد انتظار دارد موضوع تعلیق ورزش ایران به دلیل عدم رویارویی با ورزشکاران رژیم اشغالگر قدس، با اعلام رای محرومیت کشتی گیران ایران از حضور در میادین بین‌المللی، ابعادی جهانی علیه ورزش ایران به خود بگیرد. همچنین موضوع محروم شدن علیرضا کریمی و مربی‌اش نیز حدوداً قطعی است و به احتمال فراوان این دو نفر نیز برای مدتی از حضور در میادین کشتی محروم خواهند شد.

رسول خادم رئیس فدراسیون کشتی، برای بررسی این موضوع تاکنون دوبار راهی سوئیس مقر اتحادیه جهانی کشتی شد و مذاکراتی را با مسئولان بلندپایه کشتی جهان داشت و به همین دلیل این موضوع حدود دو ماه به تعویق افتاد.

حال باید دید عضو هیات رییسه اتحادیه جهانی و تیم دیپلماسی کشتی ایران در روزهای پایانی بررسی این پرونده چه برنامه‌ای برای رفع یا کاهش این معضل بزرگ خواهند داشت.

در واقع این آخرین تلاش‌های خادم برای جلوگیری از تعلیق کشتی ایران است. علیرضا کریمی در رقابت‌های امیدهای جهان که آذرماه سال جاری در کشور لهستان برگزار شد، به دلیل رویارو نشدن با حریف رژیم اشغالگر قدس، مقابل کشتی گیر روس در حالی که پیش بود به عمد و با دستور مربیان تیم ملی شکست خورد.

کد خبر 398371

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha