همشهری آنلاین: سازمان هواشناسی با صدور اخطاریه‌ای از بارش‌های باران و برف در ۱۸ استان کشور خبرداد و اعلام کرد:

جاده برف

این بارش‌ها تا روز یکشنبه ادامه می‌یابد؛ رانندگان هم ضمن تجهیز وسایل گرمایشی و زنجیز چرخ، زمان مناسبی را برای تردد در جاده‌‌های کوهستانی انتخاب کنند.

 سازمان هواشناسی کشور با صدور اخطاریه‌ای به وضعیت‌ بارش‌های باران و برف در ساعات و روزهای آتی اشاره کرد. متن این اخطاریه به شرح ذیل است:

شنبه 28 بهمن ماه: بارش باران با احتمال آبگرفتگی معابر و بارش برف و لغزندگی جاده های کوهستانی در کردستان، کرمانشاه، ایلام و بارش برف در جنوب و غرب آذربایجان غربی و جنوب آذربایجان شرقی، زنجان، جنوب اردبیل، دامنه‌های البرز در شمال استانهای قزوین، البرز و تهران و به‌تدریج از بعد از ظهر در لرستان و وزش باد شدید در خوزستان با احتمال خیزش گردوخاک.

یکشنبه 29 بهمن: وزش باد شدید جنوبی در خوزستان با احتمال قوی خیزش گردوخاک و کاهش دید افقی، تشدید بارش باران با احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها در نیمه جنوبی آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، لرستان، شمال ایلام و سپس از اواسط روز شمال و شرق خوزستان، چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد وآذربایجان شرقی و اواخروقت بارش برف در شمال قزوین، زنجان و دامنه‌های البرز در شمال استانهای البرز، قزوین و تهران و دامنه‌های شمالی البرز در جنوب استانهای ساحلی خزر، اردبیل، زنجان و آذربایجان شرقی، همدان درمناطق کوهستانی با بارش برف و لغزندگی معابر و جاده‌های کوهستانی.

  • با توجه به پیش‌بینی وضع هوا، انجام اقدامات زیر توصیه می‌شود:

-وزش باد از سمت جنوب تا جنوب غربی طی روزهای شنبه (28 بهمن) و یکشنبه موجب مواج شدن بخشهای میانی تا شمالی خلیج فارس خواهد شد. بر این اساس لازم است برای تردد شناورهای سبک در نواحی میانی تا شمالی خلیج فارس محدودیت لازم در نظر گرفته شود.

-انتخاب زمان مناسب برای عبور از جاده‌های کوهستانی برفگیر.

-تجهیز به وسایل گرمایش و زمستانی به خصوص زنجیر چرخ برای عبور از مناطق با احتمال بارش برف یا کولاک برف.

-روزهای شنبه و یک‌شنبه وزش باد شدید در استان‌ خوزستان موجب گردوخاک و کاهش دید می‌شود و احتمال اختلال در حمل و نقل به‌ خصوص در نشست و برخاست هواپیما در فرودگاههای استان خوزستان وجود دارد.

-با توجه به تشدید بارش در برخی نقاط یاد شده احتمال بالا آمدن آب رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیلها وجود دارد، بنابراین بکارگیری نکات ایمنی و عدم توقف در مسیر سیلاب توصیه می‌شود.

-هشدارهای هواشناسی با جزئیات بیشتردر مورد هریک از استان‌ها از مراکز پیش‌بینی استان مربوط قابل دسترسی است.

کد خبر 398436

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha