همشهری آنلاین: ساز قرن هجدهمی یک نوازنده تحسین‌شده فرانسوی با ارزشی بیش از یک میلیون یورو عصر پنجشنبه گذشته بیرون خانه مسکونی او در حومه پاریس دزدیده شد.

اوفلیه گایار

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از گاردين، اوفليه گايار كه سال 2003 در جوايز موسيقي كلاسيك فرانسه بهترين تك‌نواز تازه‌كار شناخته شده بود، ماجراي دزديده شدن ساز قديمي و بسيار گرانبهاي خود را در صفحه فيس‌بوك با مخاطبانش به اشتراك گذاشت. او با قرار دادن تصويري از ويلنسل قديمي نوشت: «كمك! ساز من همين امروز در يك محفظه تيره‌رنگ به سرقت رفت.»

نوازنده فرانسوي همچنين به پليس گفت كه دزد با تهديد چاقو ساز و گوشي همراه را از او گرفته و با پاي پياده پا به فرار گذاشته است. سرقت در يكي از محله‌اي شمال‌شرقي فرانسه رخ داده است. گايار ويلنسل خود را از بانك CIC فرانسه به امانت گرفته بود و گفته مي‌شود ارزشي معادل يك ميليون و 300 هزار يورو داشته است.

اين ساز قديمي كار دست فرانچسكو گوفريلر، فرزند يكي از سازندگان قديمي ساز در ايتاليا بوده است. ضمن اينكه آرشه مربوط به ويلنسل هم در ساك قرار داشته و همراه آن به سرقت رفته است. قدمت آرشه به قرن 19 مي‌رسد و كار دست ژان پير ماري پرسوا، آرشه‌ساز تحسين‌شده فرانسوي بوده است.

کد خبر 398560

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha