همشهری آنلاین: معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور گفت: با هماهنگی‌های انجام شده با سرلشکر باقری، فارغ‌التحصیلان کارشناسی ارشد و دکتری به منظور آمایش سرزمینی در دهستان‌های زادگاه‌های خود امریه می‌شوند.

به گزارش فارس، سید ابوالفضل رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در نخستین همایش فناوری‌های فرهنگی که در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، افزود: برای آقایانی که کارشناسی ارشد و دکتری دارند با هماهنگی سرلشگر باقری امریه‌ای تدارک دیده شده است تا به جای سربازی به دهستان زادگاه خود بروند. به طور متوسط هر دهستان 24 روستا دارد که این عزیزان بعد از طی دوره آموزشی که ما برای آنها برگزار می‌کنیم وظیفه آمایش سرزمینی را دارند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در بخش ديگر سخنانش گفت: متأسفانه در حوزه دانشگاه‌ها فقط به دنبال دادن و گرفتن مدرک بودیم. اگر آموزش‌های ما تحقیقاتی و کاربردی بود امروز 42 درصد افراد بیکار جامعه فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها نبودند.

وي افزود: فارغ‌التحصیلان رشته‌های کشاورزی و معدن به دنبال کار پشت میزنشینی هستند در حالیکه اگر آموزش آنها کاربردی بود، کار در مزرعه و معدن هم درآمد بیشتری دارد و هم مسئولیت اجتماعی آن کمتر است.

کد خبر 398688

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha