همشهری آنلاین: مدیرکل دفتر دانش ‌پژوهان و تشکل‌ های شاهد و ایثارگر از برگزاری همایش «ایثار، زبان صلح جهانی» توسط این دفتر و با همکاری دانشگاه تهران خبر داد.

بنیادشهید

به گزارش بنیادشهید، اسلام کریمی با بیان اینکه همایش در دانشکده زبان و ادبیات خارجی دانشگاه تهران و با حضور جمعی از مسئولان، صاحب ‌نظران و اساتید دانشگاه برگزار می‌ شود، افزود: این همایش پنجم اسفندماه برگزار می ‌شود و در آن تعدادی از اساتید دانشگاه به تبیین و تشریح مفهوم ایثار به‌عنوان گفتمان بین ‌المللی و ابزاری کارآمد در عرصه ارتباطات و دیپلماسی جهانی خواهند پرداخت.

مدیرکل دفتر دانش ‌پژوهان و تشکل‌ های شاهد و ایثارگر، روحیه ایثارگری را دارای ارزش و منزلت اجتماعی در تمام جوامع دنیا دانست و اظهار داشت: این زبان مشترک بین‌المللی می‌تواند در همگرایی ملت‌ها و کشورها تأثیرگذار باشد.

مجله جنگ تحمیلی عراق علیه ایران (۱۳۵۹-۱۳۶۷)مجله زندگینامه شهدای دفاع مقدس

وی با اشاره به حماسه بزرگ هشت سال دفاع مقدس تاکید کرد: جانفشانی و حماسه بزرگ هشت سال دفاع نابرابر در مقابل تجاوز دشمنان به سرزمین ایران اسلامی، سرمایه اجتماعی ارزشمندی است که می‌تواند در توسعه ملی کشور مورد استفاده قرار گیرد.

کریمی ادامه داد: محورهای این همایش بررسی و معرفی مصادیق عینی ایثار در پیشینه تاریخ ایران، تبارشناسی ارزش ‌های پایداری و ایثار در زبان و ادبیات اساطیر کهن، تیپ ‌شناسی مراتب ایثار اجتماعی، زبان ایثار و گفتمان صلح جهانی، تحلیل ادبیات صلح و ادبیات پایداری، آسیب‌شناسی فرهنگ ایثار، ایثار و ادبیات صلح و پایداری در هنرهای تجسمی است.

بر اساس آمار بنیادشهید، تعداد جانبازان زیر 25 درصد 331 هزار و 555 تن، جانبازان 25 درصد و بالاتر 233 هزار و 267 تن، جانبازان 50 تا 69 درصد 25 هزار و 481 و جانبازان بالای 70 درصد حدود 9 هزار و 688 است؛ ضمن اینکه حدود هفت هزار جانباز اعصاب و روان شدید در کشور بسر می برند. همچنین حدود 230 هزار شهید تقدیم انقلاب و دفاع از کشور در دوره هشت ساله جنگ تحمیلی شده است.

کد خبر 398699

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha