همشهری آنلاین: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تشکر رهبری از وزیر امور خارجه حجت را بر کسانی که واقعا دلسوز کشور هستند تمام می‌کند که در گفتار، داوری‌ها و قضاوت‌ها جانب احتیاط و عدالت را رعایت کنند.

مجید انصاری

مجید انصاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا درباره سخنان روز گذشته (30 بهمن) رهبر معظم انقلاب و قدردانی ایشان از وزیر امور خارجه اظهار داشت: به نظر من یکی از جلوه‌های عدالت در سخنان روز گذشته رهبر معظم انقلاب همین تشکر ویژه‌ای بود که از آقای ظریف کردند. ما در طی چندسال گذشته شاهد زحمات طاقت فرسا و مجاهد تیم دیپلماتیک کشور به مدیریت و محوریت آقای دکتر ظریف بودیم. ظریف پیگیر کار سختی بودند، چون عرصه مذاکره و دیپلماسی با عرصه نظامی و جنگ متفاوت است.

وی ادامه داد: در جبهه و جنگ، دشمن روبه رو است و ابزار مقاومت در برابر دشمن که اسلحه، شلیک و آتش و عملیات نظامی است، مشخص است اما در عرصه دیپلماتیک ممکن است همان دشمن یا دشمنی غدارتر از دشمنان نظامی رودر رو نشسته باشد ولی ابزار غلبه بر او همان دانش حقوقی، تحمل، صبوری، هوشمندی و زیرکی و در عین حال شجاعت، جسارت و انقلابی گری است که کاری پیچیده را می‌طلبد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: من بارها و بارها شاهد بودم که دکتر ظریف در گزارشاتی که درباره مذاکرات برجام یا دیگر سفرهای خارجی در هیات دولت ارایه می‌داد، نشان می‌داد که وی با قدرت و اعتماد به نفس از حقوق مردم در برابر زیاده خواهی، بدعهدی، گردن کشی و گردن کلفتی برخی از قدرت‌ها ایستاده بود و از عزت و کیان انقلاب اسلامی دفاع کرده بود، ولی شرایط مذاکرات به گونه‌ای بود که وی نمی‌توانست جزییات مطالب را مطرح کند.

وی گفت: یکی از مظلومیت‌های عرصه دیپلماسی همین است که گاهی دیپلمات‌ها، بخصوص وزیر امورخارجه بخاطر معذورت و محدودیت‌ها و رعایت منافع ملی ناگزیر است خیلی از مسایل را بیان نکنند و ممکن است در اذهان برخی از افراد ساده لوح و بی‌اطلاع از اقتضائات دیپلماسی، متهم به سازشکاری و ترس و وادادگی شود که اینگونه نیست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: رهبر معظم انقلاب به عنوان فردی که در جریان فعالیت‌های دیپلماتیک کشور قرار دارند، نوعا گزارشات سفرها و مذاکرات دکتر ظریف با مقامات کشورهای مختلف را بلافاصله و یا با فاصله اندک از برگشت توسط وی، به ایشان ارایه می‌شود.

انصاری خاطرنشان کرد: به نظرم تشکر رهبری حجت را بر کسانی که واقعا غرضی ندارند و دلسوز کشور هستند تمام می‌کند که در گفتار، داوری‌ها و قضاوت‌ها جانب احتیاط و عدالت را رعایت کنند و زحمت خدمتگزاران مردم و انقلاب را کم جلوه ندهند.

کد خبر 398832

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha