همشهری آنلاین: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از میت رامنی نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۲ که پیش از این انتقادهای بسیاری را متوجه او کرده بود، برای کسب کرسی مجلس سنا اعلام حمایت کرد.

 اتحاد ترامپ و میت رامنی در آستانه انتخابات مهم کنگره آمریکا

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، برخی از کارشناسان سیاسی، حضور رامنی در سنای آمریکا را بالقوه موجب تقویت اتحاد میان نمایندگان جمهوریخواه می‌دانند.

رامنی و ترامپ در جریان رقابت‌های انتخاباتی سال 2016 اظهارات تندی علیه یکدیگر داشتند، اما به نظر می رسد که این موارد مانع همکاری آنها نشده است؛ تا جایی که رامنی برای مدت‌ها یکی از گزینه‌های اصلی تصدی وزارت خارجه آمریکا در دولت ترامپ به شمار می‌رفت.

پس از حمایت ترامپ از نامزدی رامنی برای انتخابات پیش روی مجلس سنا از ایالت یوتا، این سیاستمدار جمهوریخواه با انتشار یک توئیت نوشت: من حامی سیاست‌های داخلی رئیس جمهوری هستم که مبتنی بر نرخ پایین مالیاتی، قانون‌زدایی، کوچک کردن دولت و عقب راندن بوروکرات‌ها است [...] با این حال همچون گذشته، رفتارها و اعمال وی را همانطور که می‌بینم، نقد می‌کنم.

گرچه اکثریت نسبی کرسی‌های هردو مجلس آمریکا در اختیار جمهوریخواهان است، با این حال نمایندگان این حزب برای اعمال نفوذ قاطع در مواردی از جمله طرح بودجه، نیازمند کرسی‌های بیشتری هستند.

ترامپ به همین جهت اخیرا با دعوت از مردم به شرکت در انتخابات پیش روی کنگره، افزایش شمار کرسی‌های جمهوریخواهان را امری ضروری دانسته بود.

هم‌اکنون یکی از کلیدی‌ترین اختلاف‌های موجود میان قانونگذاران آمریکایی، تعیین سرنوشت آن دسته از مهاجران غیرقانونی موسوم به «رویاپردازان» است که در زمان کودکی وارد آمریکا شده بودند و برخی از آن‌ها، صاحب مشاغل مهمی در این کشور هستند.

تاکنون چندین طرح پیشنهادی برای رسیدگی به این موضوع در سنای آمریکا مطرح شده اما هیچ یک نتوانسته‌ است به حد نصاب آرای لازم برسد.

انتخابات کنگره آمریکا برای ششم نوامبر (15 آبان 97) برنامه ریزی شده است. در این انتخابات همه 435 کرسی مجلس نمایندگان و یک سوم از کرسی‌های مجلس سنای این کشور به رای گذاشته خواهد شد.

کد خبر 398860

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha