همشهری آنلاین: سلفی خندان اسطوره تنیس دنیا با یک حیوان شاد نه‌تنها فضای مجازی را به آتش کشید بلکه به مهم‌ترین دلیل برای سرازیر شدن گردشگران به استرالیای غربی شد.

راجر فدرر

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از اكسپرس، راجر فدرر كه دوشنبه گذشته پس از حدود پنج سال بار ديگر به صدر جدول تنيسورهاي حرفه‌اي بازگشت و مرد شماره يك تنيس جهان شد، اواخر سال گذشته ميلادي به بندر پرث رفت تا با حضور در رقابت‌هاي هاپمن كاپ براي شركت در اوپن استراليا آماده شود، از فرصت استفاده و بخش غربي اين كشور را با گرفتن يك سلفي با موجودي شاد به نام كوئوكا به دنيا معرفي كرد.

بيش از نيم ميليارد نفر در جريان سفر تنيسور افسانه‌اي به جزيره راتنست قرار گرفتند و حالا «عامل فدرر» نشانه‌هاي اصلي خود را بروز داده است. او درباره سفر به پرث گفت: «بسيار خوشحالم كه اينجا هستم؛ يك شهر شگفت‌انگيز. از آنها كه در خانه مرا مي‌بينند مي‌خواهم به پرث بيايند؛ بياييد بچه‌ها و اينجا را ببينيد.» همين چند جمله از زبان مرد شماره يك تنيس دنيا كافي بود تا گردشگران را راهي آن سوي دنيا كند.

فدرر در شبكه‌هاي اجتماعي بيش از 31 ميليون دنبال‌كننده دارد؛ 15 ميليون نفر در فيس‌بوك، 12 ميليون در توييتر و كمي كمتر از پنج ميليون نفر در اينستاگرام. وقتي او سلفي با كوئوكا را در صفحه اينستاگرام خود قرار داد، 540 هزار لايك گرفت و 619 مطلب در 45 كشور درباره آن نوشته و در اينترنت منتشر شد. ضمن اينكه جستجو در گوگل براي جزيره راتنست به اوج رسيد و نسبت به دوره مشابه در سال پيش از آن 400 برابر افزايش يافت.

مديران محلي حضور فدرر را بخشي از يك برنامه مدون براي گسترش صنعت گردشگري منطقه مي‌دانند. تا سال گذشته سهم گردشگران بين‌المللي از تعداد مسافران جزيره راتنست 13 درصد بود كه امسال به شكلي خيره‌كننده افزايش يافته است. سال گذشته اين منطقه ميزبان 660 هزار گردشگر بود كه در نوع خود يك ركورد به شمار مي‌رفت اما در همين 45 روز ابتدايي سال تازه ميلادي، اين ركورد از بين رفته و جابه‌جا شده است.

بندر پرث در كمال شگفتي مسافري از سوئيس، زادگاه فدرر هم داشته است؛ كسي كه با ديدن سلفي هموطن نامدار خود با شادترين حيوان دنيا براي رفتن به استراليا ترغيب شده است. اين روزها خيلي‌ها در جزيره راتنست گوشي به دست دنبال كوئوكا مي‌گردند تا بدون سلفي با اين موجود شاد، به خانه خود برنگردند.

کد خبر 398876

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha