همشهری آنلاین: نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: خشک شدن تالاب‌ها، نخلستان‌ها و زمین‌های کشاورزی خوزستان به دلیل سیاست‌های غلط مدیریت منابع آب است.

نفس خوزستان در سینه حبس شده است

به گزارش مهر، عامر کعبی عنوان کرد: برای سال آینده بر اذن رهبر معظم انقلاب اسلامي، یک صد میلیون دلار به منظور مقابله با پدیده ریزگردها و ۵۰ میلیون دلار دیگر نیز برای بهسازی و تکمیل شبکه برق استان خوزستان از محل صندوق توسعه ملی در سال آینده اختصاص می‌یابد؛ در همین راستا امیدوار هستیم تا بخش عمده مشکل استان در این دو بخش مرتفع شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: مردم این استان به دلیل تشدید مشکلات محیط زیستی تمایل بسیاری به مهاجرت از استان دارند به همین دلیل لازم است تا به بخش محیط زیست خوزستان توجه جدی شود، نفس مردم در سینه حبس مانده و سلامت شهروندان به خطر افتاده است.

کعبی با بیان این که در این زمان زندگی مردم استان مختل شده است، تصریح کرد: به دلیل وقوع ریزگردها مدارس استان تعطیل می‌شوند و این مسئله آسیب‌های بسیاری به سیستم آموزشی استان وارد کرده است.

کعبی گفت: دولت باید توجه و اهتمام بیشتری نسبت به حل مشکلات محیط زیستی خوزستان داشته باشد، خوشبختانه در سال جاری بودجه قابل توجهی برای مرتفع کردن مشکل ریزگردها اختصاص یافت؛ در همین راستا دولتمردان باید گزارش بدهند که با این بودجه چه اقداماتی انجام دادند و برای سال آینده نیز چه برنامه‌هایی در پیش دارند.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بخش عمده‌ای از کانون‌های ریزگرد داخلی است، خشک شدن تالاب‌ها، نخلستان‌ها و زمین‌های کشاورزی به دلیل سیاست‌های غلط و انتقال‌های محرمانه آب بوده است. حل مشکلات زیست محیطی به یکی از مطالبات مهم مردم استان خوزستان تبدیل شده که نیازمند تعامل و اهتمام بر مبنای صداقت دولت و توجه به حقوق شهروندی در استان است.

کعبی تاکید کرد: انتقال آب‌های محرمانه و غیرمحرمانه‌ای که این روزها برای بردن آب خوزستان به استان‌های دیگر در دستور کار قرار گرفته باید فورا لغو شود تا اندکی از مصایب زیست محیطی خوزستان کاهش پیدا کند و این کوچک‌ترین کاری است که دولت می‌تواند برای مردم این استان از خود نشان دهد.

کد خبر 398929

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha