همشهری آنلاین: مقام‌های آمریکایی می‌گویند در حاشیه بازی‌های المپیک زمستانی در کره جنوبی قرار بود معاون رئیس جمهور آمریکا و هیات کره شمالی با یکدیگر دیدار کنند اما کره شمالی در آخرین لحظه‌ها این دیدار را لغو کرده است.

تاسف آمریکا از لغو برنامه دیدار پنس با خواهر کیم

به گزارش دويچه وله، وزارت امور خارجه آمریکا شامگاه سه‌شنبه (۲۰ فوریه/ اول اسفند) اعلام کرد، مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا در جریان دیدارش از کره جنوبی و در حاشیه بازی‌های المپیک زمستانی، آماده بود که با هیات نمایندگی کره شمالی دیدار کند. اما این دیدار انجام نشد زیرا هیات کره شمالی در آخرین دقایق قرار ملاقات را برهم زد.

به گفته یکی از سخنگویان وزرات خارجه آمریکا، مایک پنس به کره جنوبی رفته بود تا عزم ایالات متحده آمریکا را به عنوان متحد کره جنوبی نشان دهد و از تیم ورزشی آمریکا در بازی‌های المپیک زمستانی پشتیبانی کند.

سخنگوی وزرات خارجه آمریکا ادامه داد، معاون رئیس جمهور آمریکا هم‌چنین این فرصت را داشت که در این دیدار "نگرانی آمریکا از برنامه هسته‌ای غیرقانونی" پیونگ‌یانگ و لزوم کنار گذاشتن آن را به هیات کره شمالی گوشزد کند.

نیک آیرز، رییس دفتر معاون رئیس جمهور آمریکا نیز به روزنامه "واشنگتن پست" گفته است، هیات کره شمالی امیدوار بود که با این دیدار بتواند موضع مایک پنس دربرابر کره شمالی را نرم‌تر کند، اما پنس در موضع سخت خود باقی ماند.

به نوشته "واشنگتن پست"، دیدار مایک پنس با هیات کره شمالی، که کیم یو جونگ، خواهر رهبر کره شمالی نیز در آن حضور داشت، قرار بود یک روز پس از مراسم گشایش بازی‌های المپیک زمستانی و در مقر دولت کرده جنوبی در سئول برگزار شود. صبح روزی که قرار بود دیدار صورت گیرد، کره شمالی آن را تایید اما دو ساعت پیش از آغاز دیدار آن را لغو کرد.

لغو این دیدار در واقع واکنشی از سوی کره شمالی به اظهارات مایک پنس بود که کمی پیش از آن از برقراری تحریم‌های تازه علیه کره شمالی خبر داده و با ناراضیان کره شمالی ساکن کره جنوبی دیدار کرده بود.

کد خبر 398956

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha