همشهری آنلاین: فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی،این نیرو را در همه ابعاد دفاعی خودکفا دانست و گفت: حضور در مرزهای کشور به منظور تامین امنیت نقاط مرزی و پیشگیری از کوچک‌ترین تعرض بیگانگان تنها بخشی از فعالیت‌های جان برکفان ارتش را شامل می‌شود.

حیدری

به گزارش ایرنا، امیر سرتیپ کیومرث حیدری روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از قرارگاه عملیاتی لشگر 16 زرهی قزوین در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با توجه به توصیه های فرماندهی کل قوا مبنی بر خودکفایی ارتش در همه زمینه‌ها امروز مفتخریم اعلام کنیم ارتش جمهوری اسلامی در همه عرصه های نظامی و دفاعی به خصوص در زمینه قطعه سازی گام های بلندی برداشته است.

وی با بیان اینکه صنعتگران و دانشمندان نیروی زمینی ارتش امروز دانش مورد نیاز برای تامین نیازهای دفاعی کشور را به دست آورده و برای تولید انبوه آنرا در اختیار وزارت دفاع قرار داده اند،ادامه داد: ما برای دفاع از کشورمان علاوه بر آنکه محتاج هیچگونه ابزار و تسلیحاتی خارجی نیستیم بلکه در بسیاری از تسلیحات از جمله سلاح های ضد تانک و موشک و موشک های ضد زره قادر به ارایه خدمات به دوستان و همسایگان خود نیز هستیم.

امیر سرتیپ حیدری همچنین با اشاره به سقوط هواپیمای مسافربری تهران - یاسوج در هفته جاری، گفت: نیروی زمینی ارتش پس از این حادثه دلخراش بلافاصله یگان تیپ 65 کلاه سبز خود را به همراه هوانیروز قهرمان جهت یافتن پیکرهای مسافران و جعبه سیاه هواپیما به منطقه اعزام کرد و این نیروها در بدترین شرایط آب و هوایی سرانجام توانستند خود را در ساعت 21:30 دقیقه شب گذشته به محل وقوع حادثه برسانند.

به گفته فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی، تمام سعی و تلاش نیروهای مستقر در منطقه بر این است که تا پایان وقت امروز چهارشنبه تمامی پیکرهای جان باختگان به پایین محل سقوط هواپیما انتقال یابد.

وی اضافه کرد: برای یافتن جعبه سیاه هواپیما نیز دستگاه فلزیاب ویژه گلشن به منطقه ارسال شده است تا بتواند کماندوهای نیروی زمینی را در پیدا کردن این وسیله کمک کند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در ادامه با اشاره به پاکسازی میادین مین در غرب کشور، گفت: پاکسازی میادین مین به طور تقریبی در بیشتر نقاط مناطق غربی کشور پایان یافته است اما به منظور تکمیل این عملیات، فعالیت ها در این خصوص همچنان ادامه دارد.

امیر سرتیپ حیدری در ادامه با اشاره به اینکه فرماندهی کل قوا همواره به خوشایندسازی محیط سربازی توصیه فرموده اند،افزود: یکی از کارهای خوب ستاد کل، ایجاد قرارگاه های مهارت آموزی است که در این راستا سعی شده تا سربازان در مسیرهای تخصصی گام بردارند تا ضمن انتقال دستاوردهای خود به سربازان بعدی، پس از گذراندن دوره خدمت مقدس سربازی با افزایش شایستگی و توانمندی های خود وارد جامعه شوند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در جریان بازدید خود از قرارگاه عملیاتی لشگر 16 زرهی در قزوین از تجهیزات نظامی و دفاعی مستقر در این قرارگاه و نوع آوری های تیپ 116 پیاده مکانیزه شهید صفوی قزوین دیدن کرد.

کد خبر 398969

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha