همشهری آنلاین: جانشین نیروی زمینی ارتش گفت: کلاه سبزهای ارتش بقایای تعدادی ازاجساد هموطنان سقوط هواپیمای تهران - یاسوج را به پایین ارتفاعات آغاز کردند.

هواپیما

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیرسرتیپ نوذر نعمتی افزود: با توجه به شرایط آب وهوایی، نیروهای امدادی اعم از تکاوران تیپ 65 نیروهای ویژه هوابرد ارتش و کوهنوردان و اعضای هلال احمر ناچار شده‌اند از کمپ موقت نزدیک به محل سقوط تعدادی ازبقایای اجساد هموطنان را به سوی منطقه عمومی سی‌سخت سمیرم حمل کنند.

جانشین نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان این که نیروهای ارتش از ابتدای عملیات جست‌وجوی هواپیمای حادثه دیده مسیر تهران - یاسوج در منطقه کوه‌های دنا حاضر بوده‌اند، افزود: شرایط نامناسب جوی شامل برف، کولاک، بوران و یخ‌زدگی کار انتقال اجساد مسافران هواپیمای سقوط کرده را از صبح امروز با مشکل مواجه کرده است.

وی با اشاره به این که نیروهای زبده ارتش اعم از تکاوران تیپ 65، خلبانان تیزپروازهوانیروز و نیروی هوایی ارتش در منطقه حضور دارند و از روز گذشته بالغ بر50 سورتی پرواز در منطقه هواپیمای حادثه دیده 'ای تی آر' هواپیمایی آسمان انجام داده‌اند،ادامه داد: باتوجه به دشواری دسترسی به محل سقوط و شرایط آب وهوایی منطقه، تکاوران نیروی مخصوص ارتش حاضر در منطقه تلاش کرده‌اند بقایای اجساد هموطنان عزیز حادثه دیده را حتی با کوله‌های خود به محل کمپ استقرار برسانند.

جانشین نیروی زمینی ارتش افزود: مردم بسیار خونگرم منطقه همکاری مطلوبی را با تمام کسانی که برای امداد و نجات آمده‌اند از خود نشان داده‌اند و از این نظر هیچ مشکلی نداشته‌ایم.

وی با اشاره به این که هم اکنون با توجه به شرایط منطقه بالگردها امکان پرواز و حضور درعملیات جست‌وجوی اجساد حادثه‌دیدگان را ندارند، یادآورشد: شرایط بد آب و هوایی، کولاک و یخ‌زدگی کار انتقال اجساد را با مشکل مواجه کرده است و اگر هوا از حالت توفانی خارج شود، می‌توان سرعت بیشتری به عملیات جابجایی اجساد داد.

امیرسرتیپ نعمتی افزود: 50 کیلومتر مربع از منطقه تحت پوشش نیروهای ارتش بوده و تمام تلاش این عزیزان بر آن است که کار انتقال اجساد کشته‌شدگان حادثه را هر چه سریعتر به اتمام برسانند و مرهمی بر انتظار خانواده‌های مسافران حادثه دیده باشد.

کد خبر 398970

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha