همشهری آنلاین: وزیر کشور گفت: اخبار دقیقی داریم که افراطیون این جریان به دنبال کشته‌سازی بودندتا با دادن کشته بتوانند انگیزه لازم را برای تحریک ایجاد کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در مراسم تشییع ۳ تن از شهدای حادثه اخیر که در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی تهران بزرگ برگزار شد ضمن عرض تسلیت بابت شهادت نیروهای انتظامی و بسیج در این حادثه گفت: شهدا اسوه، نشانه و ذکر برای ما هستند.

وی ادامه داد: ما در جریان توطئه آمریکا، صهیونیست و ازنابشان در منطقه هستیم، رژیم صهیونیستی، مرتجعین منطقه و آمریکا انواع و اقساط توطئه‌ها را طراحی می‌کنند. ما در دی‌ماه مجموعه اقداماتی در سطح کشور براساس بسترها و شرایط اجتماعی توسط تحریک، تشویق و کمک عوامل خارجی را شاهد بودیم.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: در مقابل این حوادث شاهد بودیم که چگونه مردم با صبوری، هوشمندی، درایت و اقتدار تمام توطئه‌های آنها را در حوادث و اغتشاشات دی‌ماه از بین بردند.

رحمانی فضلی تصریح کرد: چقدر دولت‌هایی که کینه در دل دارند علیه ملت موضع‌گیری کردند و بعد پرونده را به سازمان ملل بردند و هر اقدامی که می‌توانستند انجام دادند اما ملت آنها را شناخته است و تحت لوای رهبری با اعتقادات دینی و انقلابی مسیر امام و شهدا را طی می‌کند.

رحمانی فضلی گفت: بعد از حوادث دی‌ماه دشمن به دنبال طراحی اقداماتی در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و امنیتی است. واقعه تجمع عده قلیلی در جای مشخص به عنوان اعتراضات واهی برای این مسئله بود که بتوانند از این موضوع به عنوان یک جرقه دیگری و ایجاد تنش اجتماعی و نهایتاً امنیتی کردن فضا مجدداً ایران را در شرایط بی‌ثباتی با استفاده از رسانه‌ها تبلیغاتی رژیم صهیونیستی ایران را محل بی‌ثبات و ناامن اعلام کنند زیرا افتخار ما این است که در منطقه‌ای که بی‌ثباتی در آن توسط تکفیر و صهیونیست ایجاد شده است توانسته امنیت را حفظ کند و می‌خواستند کانون ثبات و امنیت در منطقه را با ایجاد حوادث کوچک، ناامن در دنیا جلوه دهند و می‌خواهند شرایط ایران را بی‌ثبات جلوه دهند.

وزیر کشور اعلام کرد: در حادثه اخیر نیروی انتظامی که مظهر اقتدار، نظم و امنیت داخلی کشور است و این اقتدار، نظم و امنیت را نه امروز که سالها است دارد و امنیت داخلی را مدیون این نیرو هستیم به خوبی درایت و هوشمندی و اقتدار خود را به اثبات رساند. ماهی نیست که شاهد رشادت و به شهادت رسیدن عوامل نیروی انتظامی نباشیم، ما با خدا، ولایت، مردم تعهد و میثاق داریم و کینه و خشم در دل ما از مستکبر و شیطان و ایادی‌اش داریم.

وزیر کشور تصریح کرد: خود را مکلف می‌دانیم که از حریم اسلام دفاع کنیم. همه آنهایی که لباس مقدس نیروی انتظامی و امنیتی را پوشیده‌اند منتظران شهادت هستند.

رحمانی فضلی تأکید کرد: هرچند برای ما سخت است عزیزی را از دست دادن ، طراحی و توطئه‌ای که در این واقعه شده بود این بود که از یک کانون کوچک با تهییج و با تهدید و ایجاد اغتشاش‌های محلی در مناطق مختلف دامنه آن را در سطح کشور بگسترانند.

وی اضافه کرد: براساس اطلاعات و اخبارمان هدف این بوده است که از نقطه شروع با درگیری‌هایی که ایجاد می‌کنند عواطف و احساسات جریان خودشان را در سراسر کشور در حمایت از این گروه اقلیت خشونت‌طلب جذب کنند و در سراسر کشور در جاهایی که کانون اقلیت‌ها و جریان‌های اجتماعی اقلیت‌ها است کشور را دچار تلاطم کنند. بعد از خویشتن‌داری و درایتی که نیروی انتظامی و شورای تأمین انجام داد موضوع به نحو مطلوبی ساماندهی شد اخبار دقیقی داریم که افراطیون این جریان به دنبال کشته‌سازی بودند تا با دادن کشته بتوانند انگیزه لازم را برای تحریک ایجاد کنند.

رحمانی فضلی گفت: اما باز نیروی انتظامی با درایت و دادن فرصت و با مذاکرات و همه اقداماتی که ناشی از خردورزی و هوشیاری و احساس مسئولیت این نیرو بود تلاش کرد این موضوع اتفاق نیوفتد.

وی تاکید کرد: ما از برنامه همه گروه‌هایی که دنبال ایجاد به دنبال ایجاد تحرک در کشور هستند اطلاع داریم. برای نیروی انتظامی مقابله با کسانی که به دنبال ایجاد تحریک در جامعه هستند کار آسانی است اما می‌دانستند که آنها به دنبال چه اهدافی هستند.

ما اطلاع داشتیم که در جریان عملیات خود آنها می‌خواستند از بین خودشان اقدام به کشته‌سازی کنند بنابراین نیروی انتظامی کار اطلاعاتی دقیق کرد و تمام سرشاخه‌های آنها را شناسایی کرد و درست در زمانی که اتمام وقت‌ها برای آنها تمام شد ظرف ۱۰ دقیقه وظیفه خود را انجام داد.

وی بیان داشت: ما اقتدار و شجاعت را در خرد و عقلانیت می‌دانیم، ما اقتدار و شجاعت را در کاهش هزینه‌ها می‌دانیم. شمایی که این عزیزان ما را به ناحق و مظلومانه شهید کردید کار خیلی مهم نظامی انجام ندادید، یک بی‌عقل خشونت طلب افراطی در ماشین می‌نشیند و انسان‌های بی‌گناهی که از اطرافشان مطلع نیستند به طرفشان می‌رود نمونه این عملیات‌ها را در جریان خشونت‌طلب و افراطی داعش دیده‌ایم. کسانی که از عرفان، دل و عشق ظاهری صحبت می‌کنند با خنجر و دشنه تیغ وارد می‌شوند برای همین خواستیم تا صف اکثریت این جریان از صف اقلیت آنها جدا باشد. ما انتظار داریم و داشتیم که جریان اکثریت با عقلانیت و منطق جریان اقلیت افراطی وابسته را شناسایی کنند و صف خودشان را جدا کنند.

رحمانی فضلی اظهارداشت: نیروی انتظامی و جمهوری اسلامی در برخورد با خشونت و افراط لحظه‌ای تردید نمی‌کند. به لطف خداوند متعال و هدایت‌های مقام معظم رهبری امیدواریم بتوانیم به وظایف خود در عرصه امنیت داخلی کماکان علمدار و پرچمدار این جبهه باشیم.

کد خبر 399005

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha