همشهری آنلاین: سفیر ایران در اسلام‌‌ آباد طی سخنانی از توقف اجرای خط لوله گازی میان دو کشور و نیز عدم تسهیل در روابط بانکی میان ایران و پاکستان انتقاد کرد.

مهدی هنردوست

به گزارش ایرنا، مهدی هنردوست سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان طی سخنانی در همایش بررسی چالش‌های کنونی روابط پاکستان، ایران و عربستان سعودی در اسلام آباد گفت: روابط سیاسی و دیپلماتیک و همکاری دوجانبه تهران و اسلام آباد در زمینه‌های مختلف، قوی و کهن ومشترکات دو کشور فراوان است، ولی حجم روابط تجاری بنا به دلایل مختلف رضایت بخش نیست.

هنردوست با انتقاد از تعویق در برقراری کانال ارتباط بانکی دو کشور به دلیل 'محافظه کاری' اسلام آباد، گفت: ایران با بسیاری از کشورهای دنیا تعاملات بانکی و تجاری دارد ولی این مشکل هنوز بین دو کشور حل نشده است.

هنردوست همچنین با انتقاد از اجرایی نشدن پروژه خط لوله گاز دو کشور، اضافه کرد: انتقال گاز از ایران به پاکستان می‌توانست چهره منطقه را تغییر دهد، ولی بنا به دلایل مختلف و عموما نامشخص این طرح تاکنون عملیاتی نشده است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان تصریح کرد: ما برای اجرای خط لوله گازی هزینه فراوانی صرف کردیم و این طرح در خاک ایران تقریبا کامل است ولی در خاک پاکستان عملیاتی نشده است.

  • ترور و قاچاق از معضلات منطقه

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگری از سخنانش در این همایش، ترور را از معضلات منطقه و جهان عنوان و اضافه کرد: از دیگر معضلاتی که گریبانگیر آن هستیم، قاچاق انسان و مواد مخدر است و ایران نیز هزینه فراوانی در مبارزه با این معضلات پرداخته است.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان در ادامه سخنانش در این خصوص گفت: با توجه به جمعیت جوان دو کشور، قاچاق به عنوان تهدیدی بزرگ مطرح وبه عنوان موضوع اساسی بین طرفین در دست بررسی است.

کد خبر 399037

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha