همشهری آنلاین: رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: با توجه به مصوبه شورای عالی اداری و دستور رئیس‌جمهوری مبنی بر تعطیلی مراکز علمی کاربردی دولتی تا پایان سال تحصیلی ۹۸-۹۷، تعداد ۲۴۰ مرکز به بخش خصوصی یا تعاونی‌ها واگذار می‌شود.

به گزارش ايرنا، محمدحسین امید در نشست با رئیسان مراکز علمی کاربردی استان یزد، با اعلام اين خبر افزود: آیین‌نامه واگذاری این مراکز در حال تدوین است. شرط‌هایی از جمله حفظ کارکنان کنونی و استقلال مراکز یادشده را در این ارتباط در نظر خواهیم گرفت.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی ادامه داد: از 960 مرکز علمی کاربردی فعال، 240 مورد از جمله مراکز فرهنگ و هنر، میراث فرهنگی و گردشگری، استانداری و دانشکده خبر دولتی هستند و با توجه به مصوبه شورای عالی اداری و دستور رئیس جمهوری، در نیمسال دوم سال تحصیلی جاری دانشجوی جدید جذب نکردند.

وی گمانه کم‌توجهی دولت به مراکز علمی کاربردی را بی‌پایه دانست و تصریح کرد: مصوبه شورای عالی اداری و دستور رئیس‌جمهوری، شامل همه دانشگاه‌های دولتی به غیر از دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی می‌شود.

امید، با یادآوری فعالیت‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای و جامع علمی کاربردی به صورت مهارتی، اظهار کرد: طبق سند چشم‌انداز برنامه ششم توسعه، تعداد دانشجویان دانشگاه‌های مهارتی باید 30 درصد افزایش پيدا كند.

وی تعداد دانشجویان علمی کاربردی را در حال حاضر 400 هزار نفر ذکر کرد و افزود: هم اکنون به طور میانگین 10 درصد دانشجویان در دانشگاه‌های علمی کاربردی تحصیل می‌کنند.

کد خبر 399061

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha