همشهری آنلاین: برگه درخواست شغل که استیو جابز فقید بیش از چهار دهه پیش آن را با هدف ورود به دنیای فناوری و طراحی پر کرده بود، ماه آینده میلادی در یک حراجی در بوستن آمریکا در معرض دید و فروش قرار می‌گیرد.

استیو جابز

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از گاردين، برگه مربوط به سال 1973 كه انتظار مي‌رود با رقمي 50 هزار دلاري به فروش برسد، سرشار از اشتباه‌ها و اطلاعات عجيب و غريب به قلم بنيانگذار شركت اپل است. جابز كه نام خود را در اين برگه استيون جابز نوشته، مقابل عبارت توانايي‌هاي ويژه آن «مهندس فناوري يا طراحي. ديجيتال. نزديك هيوئت-پاكارد» به چشم مي‌خورد. در حالي كه به نظر مي‌رسد منظور او شركت هيولت-پاكارد بوده باشد!

در اين سند 45 ساله هيچ نشاني از اينكه جابز براي استخدام در كدام موقعيت شغلي و حرفه‌اي درخواست داده ديده نمي‌شود. نكته اينجاست كه او همراه دوست هميشگي‌اش استيو ووزنياك سه سال بعد از پر كردن برگه درخواست شغل شركت اپل را راه‌اندازي كرد كه بعدها به غول دنياي فناوري ديجيتال تبديل شد. هر چند جابز در 2011 در سن 56 سالگي به دليل ابتلا به سرطان از دنيا رفت.

در برگه‌اي كه به خط جابز جوان پر شده، چند نكته ديگر هم هست؛ از جمله اينكه او اعلام كرده شماره تماس ندارد و با وجود داشتن گواهينامه رانندگي، نمي‌تواند به حمل و نقل عمومي دسترسي داشته باشد. حراجي بوستن بين روزهاي پنج تا هشت مارس برگزار مي‌شود و در آن يك روزنامه با امضاي جابز و عكس او با سرخط «فروش گوشي‌هاي آيفون با سرعت بيشتر به قيمت 199 دلار» مربوط به 2008 به قيمت 25 هزار دلار چكش مي‌خورد.

کد خبر 399089

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha