یکشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: روز سوم مارس مقارن با ۱۲ اسفند روز جهانی حیات وحش است.

شعار روز جهانی حیات وحش اعلام شد

این روز از طرف سازمان ملل متحد نامگذاری شده است که در شعار امسال بر مشارکت مردمی برای حفاظت از گربه‌سانان تاکید شده است.

به گزارش مهر، بر اساس تصمیم شصت و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل و به پیشنهاد کنوانسیون تجارت بین‌المللی گونه‌های در معرض خطر انقراض روز سوم مارس مصادف با سیزدهم اسفند ماه است که تاریخ برگزاری اولین اجلاس کنوانسیون سایتیس است و ایران در زمره بنیانگذاران کنوانسیون مذکور بوده است.

در اعلامیه صادره از سوی این کنوانسیون از کشورها خواسته شده تا براساس اهمیت گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری اقداماتی را برای افزایش آگاهی عمومی و معرفی این روز به انجام برسانند.

شعار روز جهانی حیات وحش در سال جاری با توجه به وضعیت نگران‌کننده گربه‌سانان به شرح زیر انتخاب شده است: گربه‌های بزرگ جثه: صیادن طبیعی در معرض تهدید/ امروز کاری برای کمک به حفاظت از این مخلوقات باشکوه انجام دهیم.

برگزاری نشست خبری با رسانه‌ها با حضور مدیران کل حوزه معاونت محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی در خصوص موضوع حیات وحش، زیستگاه‌ها و تهدیدات آن، اطلاع‌رسانی عمومی از طریق رسانه‌های جمعی، پیگیری پخش برنامه‌ها و تیزرهای مرتبط با حیات وحش از طریق صدا و سیما، بازدید رایگان از موزه تنوع زیستی در روز ۱۲ اسفند ماه، هماهنگی با ادارات کل حفاظت محیط زیست استان‌ها به منظور گرامیداشت این روز با محوریت و مشارکت سازمان‌های مردم نهاد زیست محیطی استانی از جمله برنامه‌های سازمان حفاظت محیط زیست در روز جهانی حیات وحش است.

کد خبر 399234

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha