همشهری آنلاین: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با انتقاد از بروکراسی طولانی و زاید برای جذب اساتید در دانشگاه، گفت: افرادی که مساله امنیتی نداشته باشند، می‌توانند به عنوان استاد جذب دانشگاه شوند و این موضوع نیز با یک استعلام مشخص می‌شود.

محمد قمی

به گزارش خانه ملت، محمد قمی درباره وضعیت جذب اساتید در دانشگاه‌های کشور، گفت: باید تدابیری اندیشده شود که چرخه ورود اساتید به سیستم‌های دانشگاهی تسهیل شود و نباید با بروکراسی زاید، روند جذب مدرسان را طولانی کرد.

نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بروکراسی اداری در جذب اساتید بطور حتم به ضرر دانشجویان تمام می‌شود زیرا بطور مثال اگر واحد دانشگاهی نیاز به استخدام استادی در مقطع و رشته‌ای خاص داشته باشد و در راستای جذب اساتید وارد چرخه بروکراسی شود، مشخص است که نمی‌توان خدمات آموزشی مناسبی به دانشجویان ارائه داد.

قمی افزود: تعداد کلاس‌هایی که دانشجو باید برای یک ترم آموزشی داشته باشد، مشخص است؛ بنابراین اگر در جذب استاد به سرعت پس از طی استانداردهای آموزشی عمل نکنیم، کلاس‌های آموزشی دانشگاه‌ها در زمان مقرر برگزار نمی‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به میزان فارغ‌التحصیلان، بدیهی است که نباید در سیستم‌های آموزشی کمبود استاد داشته باشیم و این در حالی است که مراکز جذب اساتید دانشگاهی نیز باید بر مبنای نیاز سیستم‌های آموزشی، اساتید را جذب کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه اساتید برای جذب در سیستم‌های دانشگاهای نیازمند رعایت معیارهای آموزشی هستند، یادآور شد: افرادی می‌توانند به عنوان استاد جذب دانشگاه شوند که مساله امنیتی نداشته باشند و اگرچه این امر از الزامات است اما این موضوع نیز با یک استعلام مشخص می‌شود، بنابراین مراحل گزینش نیز باید به سرعت طی شود تا منابع انسانی مورد نیاز دانشگاه‌ها به نحو مطلوب تامین شود.

کد خبر 399286

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha