همشهری آنلاین: مدیرکل دامپزشکی گیلان با بیان اینکه بروز سویه H۵N۶ برای اولین بار در ایران در منطقه بوجاق کیاشهر تایید شد، گفت: این سویه قابلیت انتقال به انسان را دارد.

آنفلوانزای پرندگان

به گزارش ایلنا از آستانه اشرفیه، عاقبتی مدیرکل دامپزشکی گیلان در جلسه ستاد آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان ضمن تشریح ابعاد مختلف آنفلوانزای فوق حاد پرندگان گفت: بروز سویه H5N6 علی رغم مشاهده در سایر نقاط جهان برای اولین بار در ایران در منطقه بوجاق کیاشهر توسط سازمان دامپزشکی کشور تایید شد و از آنجاکه این سویه قابلیت انتقال به انسان را دارد می بایست مورد توجه ویژه قرار گیرد .

وی افزود: کلیه دستگاه‌های مرتبط اعم از محیط زیست، دامپزشکی و بهداشت و درمان با همکاری سایر ارگانها اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند.

عاقبتی به اقدامات صورت گرفته توسط دامپزشکی در سطح استان اعم از رایزنی با جهاد کشاورزی جهت تامین گندم و تحویل به حفاظت محیط زیست به منظور دان پاشی در تالاب‌ها بالاخص بوجاق برای جلوگیری از کوچ پرندگان به سایر نقاط کشور، ضدعفونی کلیه خودروهای مرتبط با صنعت طیور در مبداء ورودی و خروجی استان در شهر لوشان اشاره کرد و در خصوص اطلاع‌رسانی و نصب بنر و بیلبوردهای مجهز به مانیتور توسط شهرداری آستانه اشرفیه و کیاشهر تاکید کرد.

مدیرکل دامپزشکی از تمامی اعضای ستاد آنفلوانزا از قبیل جهاد کشاورزی، بهداشت و درمان، نیروی انتظامی، شهرداری، بخشداری و در رأس آنها فرمانداری خواست نهایت همکاری را با سازمان دامپزشکی و حفاظت محیط زیست داشته باشند و با کار گروهی مصوبات ستاد استانی و شهرستانی را عملیاتی کنند.

کد خبر 399302

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha