همشهری آنلاین: معاون اجتماعی وزیر بهداشت گفت: مراکز تحقیقاتی مولفه‌های اجتماعی موثر بر سلامت تقویت می‌شود.

نشست معاونان اجتماعی وزارت بهداشت

به گزارش وبدا، معاون اجتماعی وزیر بهداشت، در ششمین نشست هم‌اندیشی معاونان اجتماعی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور،  اساس اجتماعی شدن سلامت را مبتنی بر مشارکت آگاهانه و سازمان‌یافته مردم، به همراه مشارکت بخش‌های مختلف دولتی و غیردولتی، دانست و ما برای موفقیت چاره‌ای نداریم جز اینکه به سراغ مردم و همچنین آن ۷۰ درصدی که در سلامت تاثیرگذار هستند، برویم.

سید محمدهادی ایازی، از تقویت مراکز تحقیقاتی مولفه‌های اجتماعی موثر بر سلامت (SDH) خبر داد و گفت: رئیس مجمع سلامت هر استان، استاندار است و اگر این همایش در استانی برگزار نشده یا به شایستگی برگزار نشود، استاندار بایستی پاسخگو باشد.

وي از پی‌گیری وزیر بهداشت، از برگزاری مجامع سلامت شهرستانی و استانی خبر داد و گفت: محوری‌ترین کاری که در سال ۹۷ دنبال می‌کنیم، راه‌اندازی کانون‌های اجتماع‌محور محلات است و از استان‌هایی که مجامع سلامت برگزار نکرده‌اند، گله‌مندیم.

معاون اجتماعی وزیر بهداشت خواستار برگزاری هر چه کیفی‌تر مجامع شهرستانی و استانی شد و گفت: اکنون ۶۸۰ سمن حوزه سلامت و ۸۷۲ مؤسسه خیریه داریم؛ مقوله خیرین یکی از اولویت‌های معاونت اجتماعی است.

ایازی از ورود به مسایل فرهنگی گفت و اضافه کرد: در بحث فرهنگی حدود ۱۰هزار دقیقه قرارداد با صدا و سیما، براي تولید برنامه‌های فرهنگی در حوزه سلامت، داریم.

معاون وزیر بهداشت گفت: سال آینده سومین جشنواره فیلم و دومین جشنواره شعر را در حوزه سلامت برگزار می‌کنیم.

کد خبر 399414

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha