همشهری آنلاین: انیماتور نامزد اسکار که بیش از هم با طراحی شخصیت وودی در انیمیشن سینمایی «داستان اسباب‌بازی» شناخته می‌شد، در ۸۳ سالگی از دنیا رفت.

باد لاکی

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از اينديپندنت، باد لاكي كه در 1934 به دنيا آمده بود، علاوه بر فعاليت در عرصه طراحي شخصيت‌هاي انيميشن در توليد چند كارتون استوديو پيكسار از جمله «كارخانه هيولاها»، «زندگي يك حشره» و «ماشين‌ها» همكاري كرده و به جاي شخصيت‌هاي چالكز دلقك در «داستان اسباب‌بازي 3» و ريك ديكر در «اينكرديبل‌ها» حرف زده بود.

او در 2004 انيميشن پنج دقيقه‌اي «جهنده» ساخت و همه‌كاره آن خودش بود؛ از نويسندگي و كارگرداني و صداپيشگي تا روايت و آهنگسازي. اين فيلم كوتاه همان سال نامزد دريافت جايزه اسكار شد و در مراسم اهداي جوايز اني به بهترين‌هاي دنياي انيميشن، بهترين فيلم كوتاه لقب گرفت.

لاكي روز شنبه 24 فوريه پس از يك مبارزه طولاني با بيماري از دنيا رفت و خبر مرگ را پسرش منتشر كرد؛ اندي لاكي كه او هم طراح و انيماتور و تهيه‌كننده انيميشن است. او سال 2008 از دنياي انيميشن بازنشست شد اما تا چهار سال پيش همچنان به گويندگي و صداپيشگي در اين عرصه ادامه مي‌داد.

لي آنكريچ، كارگرداني «داستان اسباب‌بازي 3» و «كوكو» از نخستين چهره‌هايي بود كه به مرگ لاكي واكنش نشان داد. جان لسه‌تر، رئيس بخش انيميشن استوديوهاي ديزني و پيكسار و خالق برخي از كارتون‌هاي مهم چند سال اخير زماني لاكي را قهرمان خاموش دنياي انيميشن لقب داده بود.

کد خبر 399435

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha