همشهری آنلاین: استاد نصرالله افجه‌ای، چهره شناخته‌شده خط و نقاشی‌خط و پیشکسوت برجسته نگارش قرآن با نوشتن متنی از هنر علی شیرازی دفاع کرد.

علی شیرازی

به گزارش همشهري آنلاین، استاد افجه‌ای كه پيش‌تر در قالب بيانيه هشت استاد خوشنويس به اصالت آثار شيرازي گواهي داده بود، اين بار دست به قلم شد و براي دومين بار با نگارش متن «تنگ‌نظران» ضمن دفاع از هنر هنرمند برجسته نقاشي‌خط ايران، ایجاد برخی شائبه‌ها درباره آثار او را تلاش بیگانه برای تحقیر ایران قلمداد کرد.

متن کامل استاد افجه‌ای از اين قرار است: «خوشنویسي بنام و معتبر داریم که امروز مورد بی‌مهری عده‌ای چند قرار گرفته است؛ استاد علی شیرازی. ایشان دوره نهایی کار خود را در محضر استاد امیرخانی طی کرده‌اند و من در سال‌های گذشته این استاد خوشنویسی را یک پدیده قلمداد کرده بودم. استاد شیرازی قدری است در قلم‌های کلان و اصطلاحا پارویی. منظور این نیست که دیگر کسی چون او ماهر و زبردست نیست.

اکنون بحث بر سر استاد شیرازی است که بزرگ است و باید از بدگویی‌ها، تنگ‌نظری‌ها و زد و بندها درباره ایشان پرهیز کرد. با این کارها تاریخ را مکدر نکنیم؛ امثال امیرخانی‌ها، اخوین‌ها، شیرازی‌ها، رسولی‌ها، خروش‌ها و احصایی‌ها و دیگران باید باحرمت بمانند، همه این بزرگان یادگار دوران ما و همگی علیرضا عباسی‌های زمان ما هستند. نباید کار دشمن را آسان کنیم. بیگانه آرزو دارد خط، تاریخ، هنر، مورخ و کاشف را به نام خود ثبت و ایران را تحقیر کند. اینان آبروی ایران هستند. نه؛ علی شیرازی تنها نیست.»

در پی شائبه‌افکنی‌های یک کانال هتاک تلگرامی درباره اصالت آثار علی شیرازی، هشت استاد برجسته خوشنویسی شامل غلامحسین امیرخانی، افجه‌ای، شیرچی، صادق‌زاده، ملک‌زاده، غلامی، فلسفی و بنی‌رضی در کنار 1500 خوشنویس از سراسر ایران از مقام هنری او دفاع کردند.

کد خبر 399510

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha