سه‌شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: یکی از اولین نقاشی‌های «سالوادور دالی» با گذشت ۳۰ سال از مرگ این هنرمند اسپانیایی، کشف شد.

نقاشی

به گزارش ایسنا، «آرت نت» نوشت: یکی از اولین کارهای «سالوادور دالی» ـ نقاش و هنرمند مشهور اسپانیایی ـ که تاریخ آن به سال ۱۹۳۲ برمی‌گردد، کشف شد.

محققان با بررسی امضاء «دالی» و مواد مورد استفاده در این نقاشی، به این نتیجه رسیدند که این تابلو در نخستین ماه زندگی این هنرمند در اسپانیا کشیده شده است. «دالی» این اثر هنری را با نام «گالا سالوادور دالی» امضا کرده که به نام همسرش «گالا» اشاره دارد.

در این نقاشی که نامی ندارد، یک پنجره و میله‌ای بلند دیده می‌شود. پژوهشگران بر این عقیده‌اند که این منظره با الهام از خانه مشترکی که «دالی» و همسرش از سال ۱۹۳۲ تا ۱۹۸۲ در اسپانیا داشتند، کشیده شده است.

«دالی» بعدها در تابلوی « Morphological Echo» (۱۹۳۴-۱۹۳۶) هم این منظره را خلق کرد.

این نقاشی هم‌اکنون در گالری هنری «هیتر جیمز» نیویورک در معرض دید علاقه‌مندان قرار دارد.

«سالوادور فلیپه ژاسنتو دالی دوفک» نام کامل نقاش و هنرمند معروف اسپانیایی است که در سال ۱۹۰۴ در شهر کوچکی در شمال اسپانیا زاده شد. «سالوادور» زمانی که هنوز دانش‌آموز بود تحت تاثیر نقاشی‌ها و تابلوهایی که می‌دید قرار می‌گرفت. او تابلوی «Angelus de Millet» را از یکی از مشاهدات دوران کودکی خود کپی کرد.

معروف‌ترین اثر «سالوادور دالی»، «تداوم حافظه» نام دارد که در سال ۱۹۳۱ خلق شد. این نقاش معروف به دلیل شخصیت متظاهر و سبک نقاشی ویژه‌اش یکی از بهترین هنرمندان دوره‌ مدرن باقی مانده است. با وجود این که منتقدان بارها از او به دلیل داشتن شخصیت متظاهرانه انتقاد کرده‌اند، اما همواره آثار باارزشش سبب نجات شهرتش شده‌اند. تابلوهای سبک سورئالیسم او با چنان وسواسی کشیده شده‌اند که بیننده هنگام نگاه‌ کردن به مناظر خشک و لم‌یزرع، در احساسی رویاگونه فرو می‌رود. مناظر تابلوهای این هنرمند اغلب مملو از اشیاء عجیب است. طی سال‌های گذشته محققان بسیاری به طور جدی مطالعه‌ بر روی آثار این هنرمند را آغاز کرده‌اند.

«سالوادور دالی» همچنین درعرصه‌ عکاسی، مجسمه‌سازی و فیلم‌سازی هم فعالیت داشت. او با «آلفرد هیچکاک» در ساخت فیلم «طلسم شده» (۱۹۴۵) همکاری داشت. «دالی» که از نقاشان سبک سورئالیسم اسپانیا محسوب می‌شود، در ۲۳ ژانویه سال ۱۹۸۹ در اثر سکته‌ قلبی درگذشت و همان‌طور که تقاضا کرده بود، در نزدیکی موزه‌ «دالی» به خاک سپرده شد.

کد خبر 399514

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha