همشهری آ»لاین: معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: استفاده مناسب از ظرفیت دریا‌ها و سواحل به رفع مشکلات بیکاری و آب و همچنین برقراری امنیت منجر می‌شود.

حبیب الله سیاری

به گزارش ایرنا، امیر دریادار حبیب الله سیاری روز سه شنبه در حاشیه برگزاری آیین دانش آموختگی دانشجویان دوره بیست و هفتم و یازدهم دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس آجا) در جمع خبرنگاران این مطلب را اظهار کرد.

وی تاکید کرد: دانشجویان دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش(دافوس آجا) آینده ساز بدنه ارتش و سامانه فرماندهی هستند و توان ایفای نقشی موثر در مشاغل فرماندهی و ستادی در رده های بالای نیروهای مسلح در شرایط نا همتراز را بدست آورده اند.

دریادار سیاری اظهار کرد: این دانشگاه در راستای ارتقای سطح آموزش های علمی، عملی، میدانی و تقویت مبانی عقیدتی و سیاسی افسران ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ستاد کل نیروهای مسلح، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، نیروی انتظامی و منتخبین نیروهای مسلح کشورهای دوست و هم پیمان در رسته ها و تخصص های نظامی زمینی، هوایی، دریایی و پدافند هوایی با استفاده از اساتید مجرب، فرماندهان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس اقدامات موثری انجام داده است.

معاون هماهنگ کننده ارتش در ادامه در پاسخ به این سئوال که امروز عصرِ دریاست و سهم زیادی در تجارت دارد، اظهار داشت: این نظر، نظر یک‌ نفر نیست و‌ نظر مقام معظم رهبری است و موضوع مهم امروز، توسعه دریا محور کشور است.

دریادار سیاری اضافه کرد: ما کشوری هستیم که مرزهای دریایی مناسبی داریم و این ویژگی‌های دریایی را خدا داده و ما باید با اقتدار بتوانیم از منابع دریا استفاده کنیم. متاسفانه به خواست استعمار این موضوع تاکنون اتفاق نیفتاده است.

وی توضیح داد: بعد از انقلاب اسلامی یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری این بود که دریای عمان و سواحل آن یک ‌گنج است و این یعنی توسعه دریامحور باید امروز مد نظر ما قرار گیرد.

رییس ستاد مشترک ارتش خاطرنشان کرد: ما باید ملت مقتدری باشیم تا بتوانیم از منابع موجود در دریا استفاده کنیم، اما تا کنون به خواست استعمار این اتفاق نیفتاده، اما در سال‌های بعد از انقلاب اسلامی بنا بر تاکیدات فرمانده کل قوا نسبت به این مسئله اهتمام ویژه ای شده است.

وی با بیان اینکه دریای عمان و سواحل مکران برای ما یک گنج است، افزود: این ذخیره و گنج به معنای این است که توسعه دریا محور باید امروز مورد توجه قرار گیرد.

دریادار سیاری یادآور شد: همایشی در این زمینه طی چند روز گذشته در تهران برگزار شده بود، اما بهتر بود به مثابه همایش‌های گذشته در محل خود برگزار می‌شد، اما همگان باید بدانند که سواحل مکران چه ثروتی برای ماست که باید در این جهت حرکت کنیم و ملت ما باید در جهت استفاده از امکانات خدادادی دریا حرکت کند تا توسعه دریا محور اتفاق بیفتد.

وی تصریح کرد: مشکلات توسعه دریا محور قابل حل است و ما بایستی ظرفیت‌های ژئوپلتیک کشور را بشناسیم و در آباد کردن سواحل مکران اقدام کنیم.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: با ارزیابی های میدانی که انجام شده می‌توانیم جمعیت بیش از ١٥٠ میلیون نفر در این سواحل داشته باشیم و درصورت شناخت از ظرفیت دریا‌ها به راحتی می‌توان مانند برخی از کشور‌های منطقه حرکتی درجهت استفاده از این منبع کرد.

دریادار سیاری اظهار کرد: استفاده مناسب از ظرفیت دریا‌ها و سواحل به رفع مشکلات بیکاری و آب منجر می‌شود، همچنین آمایش سرزمین و امنیتمان تامین می‌شود و حدود ١٠ تا ١٢ سالی می‌شود که روی مسئله توسعه دریا محور، اقتدار دریایی و توسعه سواحل مکران توجه و کار می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه توسعه دریا محور و سواحل مکران لازم و ملزوم یکدیگر هستند، تصریح کرد: اقتدار دریایی برای برقراری امنیت دریایی است همچنین توسعه سواحل مکران، توسعه سواحل دریا محور را شکل می دهد.

آیین دانش آموختگی دانشجویان دوره های بیست و هفتم و یازدهم حرفه ای دانشگاه فرماندهی و ستاد (دافوس آجا) صبح امروز(سه شنبه 8 اسفند 96) با حضور امیر دریادار حبیب الله سیاری ،معاون هماهنگ کننده کل ارتش در سالن شهید سرلشکر ولی الله فلاحی این دانشگاه برگزار شد.

در این آیین از فرزند شهید امیر سرلشکر سید مسعود منفرد نیاکی، 2 استاد پیشکسوت و نمونه تجلیل و نشان دافوس آجا و جایزه به نفرات ممتاز دوره نظری دافوس اهداء شد.

در ادامه این آیین دانش آموختگی که شماری از مقام های عالی رتبه نظامی و خانواده های شهدای ارتش حضور داشتند از رتبه های اول دوره سوم دکترای حرفه ای فرماندهی عملیات مشترک و مرکب، رتبه اول گروه تخصصی زمینی دوره 27 و 11 حرفه ای، رتبه اول گروه تخصصی پدافند هوایی دوره 27 و 11 حرفه ای، رتبه اول گروه تخصصی هوایی دوره 27 و 11 حرفه ای، رتبه اول گروه تخصصی دریایی دوره 27 و 11 حرفه ای و رتبه اول گروه تخصصی جنگال و سایبری دوره 27 و 11 حرفه ای نیز تجلیل شد.

در ادامه این مراسم از پنج دانشجوی رتبه های برتر دانشکده پشتیبانی و ستاد در گرایش های آماد دوره 27 و 11 حرفه ای و گرایش های آموزش، انسانی و مالی نیز تجلیل شد.

همچنین در ادامه این آیین دانش آموختگی از 2 پژوهشگر نمونه دوره های 27 و 11 حرفه ای تجلیل شد و نمایندگان دانشجویان دوره های 27 و 11 حرفه ای پرچم دانشگاه دافوس آجا را دریافت کردند.

در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش(دافوس)، آموزش کارکنان منتخب ارتش به منظور مسئولیت پذیری در رده های میانی تیپ به بالا، یگان های همتراز آجا و سایر نیروهای مسلح(مقطع کارشناسی ارشد و کارشناس ارشد حرفه ای) در رشته های مدیریت دفاعی با چهار گرایش عملیاتی، شامل زمینی، هوایی، دریایی و پدافند هوایی و چهار گرایش پشتیبانی خدمات رزمی شامل اداری، پرسنلی، مالی، آماد و پشیتبانی، آموزش، جنگال و علوم سایبری انجام می گیرد.

کد خبر 399532

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha