همشهری آنلاین: معاون آموزشی وزیر علوم گفت: پژوهشگاه‌های وابسته به دستگاه‌های اجرایی بر اساس بخشنامه رئیس جمهور از سال آینده نمی‌توانند دانشجو پذیرش کنند.

به گزارش مهر، مجتبی شریعتی نیاسر با اعلام اين خبر گفت: بر اساس بخشنامه رئیس جمهور علاوه بر مراکز علمی و کاربردی وابسته مراکز اجرایی، پژوهشگاه‌های وابسته به دستگاه‌های اجرایی نیز از سال آینده نمی‌توانند دانشجو پذیرش کنند.

وی ادامه داد: پذیرش دانشجو در این پژوهشگاه‌ها مانند مراکز علمی کاربردی وابسته به مراکز اجرایی متوقف خواهد شد قطعا این بخشنامه اجرا خواهد شد و ما نیز مصمم هستیم تا اجرایی شود و به پژوهشگاه‌ها و دانشگاه‌های علمی کاربردی وابسته به دولت نیز ابلاغ خواهیم کرد.

معاون آموزشی وزير علوم، تحقيقات و فناوري افزود: وزارت علوم، تحقيقات و فناوري نیز مصمم است تا این کار صورت گیرد، و امیدواریم دستگاه‌های اجرایی از پتانسیل دانشگاه‌ها استفاده کنند تا اینکه خودشان مستقل تشکیلات جدید رقم زده و دانشگاه و یا پژوهشگاه راه‌اندازی کنند.

بر اساس ابلاغیه روزهای اخیر رئیس جمهور به وزرای علوم، تحقيقات و فناوري و بهداشت، درمان و آموزش پزشكي بر حسب تصمیم جدید دولت، مراکز علمی- کاربردی و پژوهشگاه‌های وابسته به دستگاه‌های دولتی، باید حداکثر تا پایان سال تحصیلی ۹۸-۹۷ تعطیل یا با رعایت ضوابط به بخش خصوصی واجد شرایط واگذار شوند.

کد خبر 399558

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha