چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: سفری هوایی و بدون دردسر را تصور کنید که نه به حمل و نقل پرهزینه به فرودگاه نیازی هست،‌نه به صف‌های طولانی امنیتی و کنترل گذرنامه.

استارلینگ جت

براساس گزارش CNN، درعوض مي‌توان در لحظه سوار هواپيما شده يا از آن خارج شد، و هواپيما متناسب با مقصد مسافر، به هرگوشه‌اي از جهان سفر خواهد كرد.

به گفته شركت هوافضاي صمد، شركتي واقع در بريتانيا به مديريت سيد‌ محسني كارآفرين ايراني، اين رويا به زودي و با ساخت جت استارلينگ در پروازهاي تجاري به واقعيت تبديل خواهد شد.

اين هواپيماي پرسرعت چهار سرنشينه عمودپرواز خواهد بود تا كارايي آن افزوده شده و از دردسرهاي رايج سفرهاي هوايي بكاهد. پس از بلند شدن از زمين،‌استارلينگ جت با سرعت 724 كيلومتر بر ساعت پرواز خواهد كرد.

استارلینگ جت

طرح اين جت عمود‌پرواز كه در ماه ژانويه در نمايشگاه هوانوردي سنگاپور به نمايش درآمد، هنوز در دست تكميل است اما مهندسان شركت صمد اميدوارند بتوانند تا سال 2020 اين جت را روانه آسمان‌ها كنند.

سيد‌ محسني در بيانيه‌اي اعلام كرد روياي ما متحول ساختن روند پرواز انسان‌ها و كالاها در سرتاسر جهان است، حمل و نقلي كه نسبت به خودرو ايمن‌تر، پاك‌تر، انعطاف‌پذيرتر، سريعتر و مجلل‌تر خواهد بود. به گفته شركت صمد،‌اين طرح به صورت ويژه براي سياستمداران و شركت‌هاي بزرگ طراحي شده‌است.

استارلینگ جت

استارلينگ جت همچنين پاكتر از ديگر هواپيماها است و ميزان توليد دي‌اكسيد كربن در آن بسيار كمتر از آلودگي‌هاي ناشي از موتورهاي هيبريدي است. طرح جديد بخشي از مجموعه طرح‌هاي هواپيمايي است كه توسط شركت صمد دردست تكميل است. نمونه ديگر اين جت‌ها، UAV نام داشته و تماما برقي است كه براي تجسس و حمل و نقل كارايي دارد. مدل ديگر، E-starling نمونه‌اي بزرگتر است كه براي سفرهاي هوايي گزينه مناسبي خواهد بود.

اين شركت باور دارد با توليد استارلينگ جت حفره‌اي بزرگ در بازار صنعت هوانوردي را پر خواهد كرد،‌حتي اگر اين هواپيما با ديگر نمونه هواپيماهاي پرسرعت در دست تكميل شباهت‌هايي داشته باشد. هزينه ساخت اين هواپيما از طرح اوليه تا مدل نهايي قابل استفاده 125 ميليون دلار برآورد شده‌است،اما گروه محسني باور دارند كه اين طرح به زودي عملي خواهد شد. محسني همچنين باور دارد ساخت اين جت مي‌تواند هزاران شغل را در بخش توليد، ژپوهش و توسعه ايجاد كند.

کد خبر 399586

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha