چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان اصفهان گفت: تنها پنج درصد از سرمایه‌های کشور در حوزه کشاورزی صرف شده و از این میزان سرمایه‌گذاری، ۱۸ درصد سوددهی حاصل شده است.

اختصاص ۳۵۰ میلیون دلار به حوزه آبخیزداری و مقابله با ریزگردها

به گزارش ایسنا، مهدی تقی‌پورگفت: کشاورزی کشور وابستگی به خارج از کشور ندارد، درحالی که بخش زیادی از صنعت وابسته به کشورهای خارجی است.

وی با بیان این که اگر پوشش‌های بیمه‌ای بخش کشاورزی افزایش یابد می‌توان سرمایه‌گذاری خوبی در این حوزه جذب کرد، ادامه داد: تنها پنج درصد از سرمایه‌های کشور در حوزه کشاورزی صرف شده و از این میزان سرمایه گذاری، ۱۸ درصد سوددهی حاصل شده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان اصفهان با اشاره به تحقیقات اخیر سازمان جنگل‌ها و مراتع در مورد گرد و غبارهای ایران، تصریح کرد: ۶۵ درصد از گرد و غبارها ناشی از کانون‌های درون کشور است که ۱۰ درصد از آنها مربوط به کانون نطنز و کاشان و ۹۰ درصد هم در شهرهای شرقی کشور مستقر است، متاسفانه دلایل اصلی این معضل اراضی کشاورزی رها شده، مراتع تخریب شده و تالاب‌های خشک شده تشکیل می‌دهد.

تقی‌پور اضافه کرد: متاسفانه نگاه به بخش کشاورزی عالمانه نیست و مالکانه است و به مسائل علمی توجهی نمی‌شود، متاسفانه ۷۰ درصد از بهره‌برداران کشاورزی بی‌سواد و یا کم سواد هستند و بیشتر آنها بالای ۵۰ سال سن دارند.

هم چنین قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به وسعت اراضی کشاورزی استان، افزود: پنج درصد از اراضی استان متعلق به کشاورزی است و در کنار کمبود آب، چالش کمبود زمین نیز گریبانگیر این حوزه است.

مهرداد مرادمند با اشاره به کاهش سطح زیر کشت گندم از ۱۰۷ هزار هکتار به ۶۱ هزار هکتار در استان، اظهار کرد: این موضوع با توجه به کمبود منابع آبی رخ داده و کاهش ۴۳ درصدی را در این باره نسبت به سال ۸۵ شاهدیم، تولیدات جو ۱۴ درصد نسبت به بازه زمانی ۱۰ سال قبل کاهش داشته است.

کد خبر 399590

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha