همشهری آنلاین: حسین نوری و بهنام مهدی‌زاده به مدال طلا و محمدعلی گرایی به مدال نقره رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا دست یافتند.

Wrestling

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، مسابقات پنج وزن نخست رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا روز سه‌شنبه (8 اسفند) در شهر بیشکک قرقیزستان برگزار شد و در پایان دو نماینده کشورمان صاحب مدال طلا و یک نماینده صاحب مدال نقره شدند.

  • نتایج کشتی‌گیران کشورمان در روز نخست:

در وزن 55 کیلوگرم رضا خدری دور اول مقابل راجیندر از هند با نتیجه 7 بر 3 مغلوب شد و با توجه به شکست این هندی در دور بعد، خدری از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن 63 کیلوگرم کرامت عبدولی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه 8 بر صفر مقابل میرامبک آیناگولوف، دارنده مدال نقره جهان از قزاقستان شکست خورد و با توجه به شکست آیناگولوف در دور بعد مقابل المرات تسمراداف، دارنده مدال‌های برنز المپیک و جهان از ازبکستان، عبدولی از دور مسابقات کنار رفت.

در وزن 77 کیلوگرم محمدعلی گرایی در دور اول ماخات یرلیژپوف، قهرمان آسیا از قزاقستان را 3 بر صفر شکست داد و در دور بعد بختیار حسن‌اف از تاجیکستان را با نتیجه 8 بر صفر مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. در این مرحله با نتیجه 8 بر صفر از سد شوهی یابیکو از ژاپن گذشت و به فینال رسيد. گرایی در دیدار فینال و در یک کشتی نزدیک با نتیجه 6 بر 7 مغلوب بین یانگ از چین شد و به مدال نقره دست يافت.

در وزن 87 کیلوگرم حسین نوری پس از استراحت در دور نخست، در دور بعد با نتیجه 4 بر صفر هشام الطالبی از عراق را مغلوب کرد و در دور بعد با نتیجه 5 بر صفر فی پنگ، دارنده مدال برنز بازی‌های آسیایی از چین را از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. نوری در این دیدار با نتیجه 3 بر صفر از سد ماساتو سومی از ژاپن گذشت و صاحب مدال طلا شد.

در وزن 130 کیلوگرم بهنام مهدی‌زاده در دور نخست با نتیجه 9 بر صفر آرتا سونودا از ژاپن را مغلوب کرد و در دور بعد با نتیجه 5 بر صفر از سد ناوین از هند گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. در این مرحله با نتیجه 6 بر 4 ژیائومینگ نای از چین را شکست داد و راهی دیدار فینال شد. وی در این دیدار مقابل مومینجان عبداله‌یف از ازبکستان به نتیجه 3 بر یک پیروز شد و به مدال طلا دست یافت.

کد خبر 399604

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha