همشهری آنلاین: ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه پنج‌شنبه اول مارس (۱۰ اسفند) به سنت هرساله مقابل نمایندگان پارلمان، اعضای دولت و دیگر مقامات سیاسی روسیه، همچنین نمایندگان برخی از کشورهای همسایه سخنرانی کرد.

به گزارش یورنیوز ولادیمیر پوتین در هنگام توضیح سامانه دفاعی جدید این کشور، از سلاح‌هایی صحبت کرد که کشورش موفق به ساخت و بهره برداری از آنها شده است.

او از ساخت ۳۰۰ مدل جدید از جنگ‌افزارهایی خبر داد که موشک‌های بالستیک قاره پیما و موشک‌هایی با قابلیت شلیک از زیردریایی‌ها از جملۀ آن‌ها هستند.

 پوتین از موشکهایی سخن گفت که می‌توانند هر نقطه‌ای از جهان از قطب شمال تا قطب جنوب را هدف قرار دهند؛ وی همچنین به راکت‌های مافوق صوتی اشاره کرد که هیچ سیتم‌ ضدموشکی قادر به ردیابی آنها نیست.

او افزود که روسیه دارای سلاح دیگری مجهز به کلاهک هسته‌ای است که می‌توان آن را روی یک موشک کروز نصب کرد و این سیستم نیز قابل رهگیری نیست. این سلاح در سال ۲۰۱۷ میلادی با موفقیت آزمایش و تولید انبوه آن هم اکنون آغاز شده است.

رئیس جمهوری روسیه به تشریح دستاوردهای این کشور در تولید زیردریایی‌ها پرداخت و افزود که این کشور سه زیردریایی هسته‌ای جدید را به آب انداخته و شمار موشکهای با دقت بالای خود را نیز افزایش داده است.

او گفت که روسیه زیردریایی‌های بدون سرنشین و بی‌صدای جدیدی را ساخته است که قادر به حمل کلاهکهای هسته‌ای هستند. این زیردریایی‌ها می‌توانند با سرعتی بسیار بالا به اعماق آب‌ها بروند. او تاکید کرد که اندازۀ این زیردریایی‌های بدون سرنشین، صدبار کوچکتر از زیردریایی‌های متعارف است.

او تاکید کرد که هیچ کشور دیگری در جهان این سلاح‌ها را ندارد و در صورت حمله، روسیه آماده است تا از تسلیحات هسته‌ای خود استفاده کند.

کد خبر 399703

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha