همشهری آنلاین: ویدئوی کراس‌اوور تاریخی جیمز هاردن در بازی میان هیوستن راکتس و لس‌آنجلس کلیپرز و تحقیر وسلی جانسن به یکی از پربیننده‌ترین ویدئوها در فضای مجازی در روزهای اخیر تبدیل شده و بحث و جدل‌های فراوان برانگیخته است.

بسکتبال ان بی ای

به گزارش همشهري آنلاين، در فاصله كمتر از 20 بازي تا پايان فصل عادي NBA و در شرايطي كه فوق‌ستاره ملقب به آقاي ريش با اختلاف فراوان نسبت به رقيبان جدي خود در راه به دست آوردن عنوان MVP يا ارزشمندترين بازيكن امسال گام برمي‌دارد، اقدام عجيب و غريب او در بازي صبح روز پنجشنبه به بحثي مهم در رسانه‌هاي ورزشي سراسر جهان تبديل شده است؛ اينكه آيا ستاره‌اي چون براي به رخ كشيدن توانايي‌هايش حق يا اجازه دارد بازيكنان مقابلش را تحقير كند يا نه.

هاردن كه به كراس‌اوورهاي كشنده‌اش در ليگ ملي بسكتبال آمريكا شناخته مي‌شود، در كوارتر اول بازي مقابل كليپرز و در حالي كه هيوستن 28 بر 7 از حريف نگون‌بخت خود پيش بود، يكي از همان حركت‌ها روي جانسن پياده كرد. بازيكن 30 ساله لس‌آنجلس به سختي روي زمين افتاد و آه از نهاد تماشاگران بلند شد. هاردن در كمال خونسردي پشت قوس سه امتيازي بازگشت، آنقدر منتظر ماند تا جانسن از جايش بلند شود و بعد پرتاب سه امتيازي را وارد سبد كرد.

دوربين‌هاي درون ورزشگاه تقريبا تمام واكنش‌هاي بعد از ماجرا را ضبط كردند؛ از فرياد عجيب و پيراهن تكان دادن هاردن تا لبخند جانسن بيچاره، تعجب جوان سياهپوست مسئول حوله‌ها، واكنش نيمكت‌نشينان هر دو تيم، اشاره بانوي رنگين‌پوست به خنده‌هاي تمسخرآميز آقاي ريش و... اندكي بعد فضاي مجازي به ويژه توييتر پر شد از توييت‌هايي كه به جنبه‌هاي مختلف حركت هاردن و ماجراهاي پس از آن مي‌پرداخت.

يك يا چند نفر هم به صفحه جانسن در ويكي‌پديا رفتند و آن را به شكلي بامزه اصلاح كردند. وسلي «بدون مچ» جانسن نامي بود كه براي بازيكن 30 ساله تيم لس‌آنجلس اسليپرز (مچ‌شكستگان(!) لس‌آنجلس) انتخاب شد. در متن معرفي او هم چنين آمده بود: وسلي روز 28 فوريه پس از حركت جيمز هاردن از دنيا رفت. مچ او به زمين چسبيده بود و به همين دليل به بيمارستان منتقل نشد. مادر وسلي هم پس از مرگ داشتن چنين پسري را منكر شد!

اين شوخي‌ها درباره بازيكني كه «مچ به مچ‌آفرين تسليم كرد» ادامه داشت تا اينكه گروهي شروع كردند به گفتن از جنبه‌هاي غيراخلاقي حركت هاردن در تحقير بازيكنان رقيب. ضمن اينكه خود او هم در مصاحبه پس از بازي شرحي كامل از حركت‌هاي مورد علاقه‌اش ارائه داد و به بحث‌ها دامن زد. هر چند بعيد به نظر مي‌رسد هيچ‌كدام از اينها باعث شود هاردن در بازي‌هاي آينده دست از اين كارها بردارد.

فصل عادي رقابت‌هاي NBA يكي دو ماه ديگر به پايان مي‌رسد و به احتمال 101 درصد جيمز هاردن ارزشمندترين بازيكن فصل مي‌شود؛ عنواني كه سال گذشته به راسل وستبروك رسيده بود. حتي درخشش خيره‌كننده لبران جيمز در ماه فوريه و تريپل‌دبل‌هاي پياپي او هم بعيد است سدي در برابر MVP شدن او باشد.

کد خبر 399760

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha