شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: دیکتاتور برکنار شده مصر در یک فایل صوتی جدید تاکید کرد که آمریکایی‌ها دروغگو هستند و برای انقلاب ژانویه از ۲۰۰۵ برنامه‌ریزی کرده‌بودند.

 یک روزنامه نزدیک به حسنی مبارک، رئیس جمهور برکنارشده مصر در صفحه رسمی خود در فیسبوک فایل صوتی ضبط شده‌ای از مبارک را منتشر کرد که او در آن درباره نقش آمریکایی‌ها در انقلاب ژانویه صحبت می‌کند.

مبارک در این فایل صوتی جدید می‌گوید، "آمریکایی‌ها از سال ۲۰۰۵ در حال برنامه‌ریزی برای انقلاب ژانویه بوده و من این مساله را متوجه شده بودم،‌ به همین دلیل ما در نشستی در سپتامبر ۲۰۱۰ گفتیم که آمریکایی‌ها به این دلیل که نپذیرفتم از پایگاه یا بندر یا ارتباطات و یا هر چیز دیگری عقب‌نشینی کنم تله‌هایشان را برای من کار گذاشتند و به دنبال برکناری‌ام به هر قیمتی بودند".

به گزارش ایسنا،رئیس‌جمهور برکنار شده مصر در ادامه گفت: از سال ۲۰۰۵ متوجه تمایل آمریکایی‌ها برای برکناری‌ام شده بودم، آنها از همان زمان برای برکنار کردن من از قدرت تلاش می‌کردند، من به شکل کلی به آنها گفتم که در سال ۲۰۱۱ پست ریاست‌جمهور را تحویل خواهم داد و هرگز قدرت را به پسرم واگذار نخواهم کرد، آمریکایی‌ها دروغگو هستند، آنها شایعه موروثی‌شدن قدرت در مصر را به راه انداختند و مردم نیز حرف آنها را باور کردند.

او افزود: من به آنها گفتم، مردم، ساختار حکومتی ما جمهوری است اما بی‌فایده بود چرا که ابزار رسانه‌ای آمریکایی‌ها از من قدرتمندتر بود.

کد خبر 399828

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha