سرپرست مدیریت شبکه پایش سازمان هواشناسی گفت: بر اساس نقشه‌های هوا شناسی، روند افزایشی دما در بیشتر مناطق کشور پیش بینی شده و به نظر می‌رسد به نسبت نرمال هفته گرمی را پیش رو داریم.

گرما

مسعود حقیقت در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: فردا افزایش دما در سواحل دریای خزر قابل ملاحظه است به طوری که حدود 6 تا 10 درجه افزایش دما پیش‌بینی شده است. همچنین در برخی از مناطق سواحل غربی مانند گیلان و اردبیل وزش باد شدید جنوبی پیش‌بینی شده است.

وی گفت: در سواحل وقتی وزش باد از خشکی به دریا باشد باد گرم رخ می‌دهد و هوا گرم می‌شود اما زمانی که این جریان از دریا به خشکی باشد هوا خنک می‌شود که اکنون نیز جریان هوا از خشکی به دریا است در نتیجه هوا گرم می‌شود.

حقیقت افزود: نقشه‌ها امروز برای مناطقی از شمال شرق مانند خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، قسمت‌های شمالی سیستان و بلوچستان و جنوب شرق کشور افزایش ابر ، بارش پراکنده و وزش باد را نشان می‌دهد و در سایر مناطق هم جوی نسبتا آرام و پایدار پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه سیستم جدیدی از فردا ( يكشنبه 13 اسفند) از غرب وارد کشور می‌شود گفت: از بعدازظهر فردا تا روز دوشنبه برای مناطقی از شمال غرب، غرب، دامنه ‌ای البرز غربی و سواحل دریای خزر به علت ورود این سیستم رشد ابر ، رگبار باران و وزش باد پیش‌بینی شده اشت.

حقیقت ادامه داد: روزهای سه شنبه و چهارشنبه در بسیاری از مناطق سواحل غرب ، دامنه‌های البرز و قسمت‌های جنوبی کشور بارش باران و در برخی نقاط به شکل پراکنده پیش‌بینی شده که تهران هم از این سامانه بی‌نصیب نیست، به نظر می‌رسد هم وزش باد شدید و هم رگباررک های باران را در پایتخت برای روزهای دوشنبه ، سه شنبه و چهارشنبه شاهد باشیم .

کد خبر 399834

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha