همشهری آنلاین: وزیر بهداشت گفت: باید بیمه ویژه دندانپزشکی را راه اندازی کنیم.

نشست وزیر بهداشت با  دندانپزشکان

  به گزارش وبدا، سيد حسن هاشمي، در سی و هفتمین نشست شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی اظهار داشت: در مورد حمایت بیمه ای، دولت در حد مقدورات، حمایت‌ها را انجام داده است و باید در این‌ حوزه، بیمه ویژه دندانپزشكي را راه اندازی کنیم، تا از این طریق، به کاهش هزینه‌های مردم در بیماری‌های دهان و دندان کمک شود.

وي افزود: در حوزه دندانپزشکی فراز و نشیب‌های زیادی وجود دارد. اقدامات خوبی در حوزه سلامت از جمله دندانپزشکی صورت گرفته است، اما این ظرفیت وجود دارد که بتوان کارنامه موفق تری در این حوزه‌ها رقم زد.

هاشمي گفت: با توجه به اینکه تعداد دانشجو در رشته دندانپزشکی قابل قبول است، باید تلاش کنیم توزیع دانشجوی دندانپزشکی اصلاح شود.

وزیر بهداشت بر نقش موثر دندانپزشکان در ارتقای این رشته تاکید کرد و گفت: با همت، اراده و هماهنگی میان دندانپزشکان تا پایان دولت دوازدهم، می‌توان اقدامات خوبی را برای ارتقای رشته دندان‌پزشکی، سلامت مردم، بهبود بیماری‌های دهان و دندان و همچنین دسترسی مردم به خدمات دندانپزشکی انجام داد که البته در این راستا حمایت‌های دولت به منظور کاهش هزینه‌های مردم، مهم است.

هاشمی با بیان این که در حوزه آموزش علوم پزشکی وضعیت مناسبی داریم، تاکید کرد: با توجه به اینکه تعداد دانشجو در رشته دندانپزشکی قابل قبول است، باید تلاش کنیم توزیع دانشجوی دندانپزشکی اصلاح شود.

وزیر بهداشت در مورد تحصیل دانشجويان در خارج از کشور، گفت: برخی علاقه مند به تحصیل در رشته دندانپزشكي در خارج از کشور هستند و ما نمی‌توانیم منعي براي آنها قائل شويم، اما باید علت این‌ مهاجرت برای تحصیل را ریشه یابی کنیم و در داخل کشور شرایط را با همکاری بخش خصوصی برای این دسته از متقاضیان تحصیل در این رشته، فراهم کنیم.

وي با بیان این که در حوزه تجهیزات دندانپزشکی، باید به وضعیت مطلوب برسیم، خاطر نشان‌ کرد: باید اصلاحات در سیاستگذاری صورت گيرد، چرا که ما در تکنیک و روش وضعمان خوب است ولی در مواد مصرفی لابراتوارها و آزمایشگاه‌های دندانپزشکی نیاز به تلاش بیشتری برای ارتقا کیفیت است و ضرورت دارد از تولیدات داخل در حوزه تجهیزات پزشکی حمایت کنیم.

هاشمی با بيان اينكه در حوزه بهداشت دهان و دندان اقدامات خوبي صورت گرفته و كارنامه ٤ ساله مان مناسب است، تصريح كرد: چنانچه در حوزه آموزش نیز هماهنگی‌هاي بيشتري صورت گيرد، می توانیم در هر دو حوزه بهداشت و آموزش نواقص را برطرف کنیم.

وزير بهداشت گفت: وزارت بهداشت به مقوله دندانپزشكي بي توجه نيست اما دندانپزشكان و دست اندركاران اين رشته نيز دخيل هستند و بخش زيادي از كار به همت خودشان بستگي دارد بنابراين نبايد فقط نقد کنیم بلکه باید راهکارهای برون رفت از مشکلات را نیز ارائه دهیم.

کد خبر 399855

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha