همشهری آنلاین: جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروز فرزندان ایران اسلامی در تنگه هرمز در مقابل ناوهای استکبار جهانی و فرامنطقه‌ای کنترل باند انجام می‌دهند و ناوهای خارجی مجبور به رعایت این کنترل باند و پاسخگویی هستند.

علیرضا تنگسیری

به گزارش ایرنا سردار پاسدار علیرضا تنگسیری شنبه شب در یادواره شهدای دانشگاه نفت و دومین سالگرد خاکسپاری 2 شهید گمنام در دانشکده نفت آبادان اظهار کرد:هر ناوی که وارد تنگه هرمز می شود رزمندگان نیروی دریایی سپاه با استعانت از خداوند در برابر آنها می ایستند و از آنها می خواهند خود را معرفی کنند.

وی افزود: ناوهای 6 کشور از جمله آمریکا، انگلیس، فرانسه، کانادا، نروژ که متخاصم با جمهوری اسلامی هستند حق ندارند در شمال تنب بزرگ حرکت کنند اما ناوهای سایر کشورها با مجوز می توانند از این مسیر واردشده و عبور کنند.

سردار تنگسیری گفت:هیچ گاه در زمان طاغوت چنین اقتداری در آبهای خلیج فارس نداشتیم و تاکنون در 2 مورد نیروهای آمریکایی و 2 مورد نیروهای انگلیسی که بدون اجازه وارد آبهای سرزمینی ما شدند را دستگیر کرده ایم.

وی افزود:در بخش ساخت سلاح دفاعی دریایی به خودکفایی کامل رسیدیم و در بخش شناورهای دفاعی نیز تمام نیاز خود را با استفاده از دانش داخلی تامین می کنیم.

جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت:خجالت آور است که تنها کشوری که از سلاح هسته ای استفاده کرده و انواع بمبها را در افغانستان علیه مردم مظلوم این کشور امتحان کرده است، دم از حقوق بشر بزند.

وی اظهار کرد: چگونه است که کشوری که هنوز معاهده منع سلاح شیمیایی را امضا نکرده و 200 کلاهک هسته ای به رژیم صهیونیستی داده، داعیه دار حقوق بشر جهانی است.

سردار پاسدار تنگسیری گفت: آمریکا که سلاح ممنوعه برای کشتار مردم یمن می فرستد حق ندارد از حقوق بشر بهره برداری سیاسی کند.

جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت:شهدا با نثار جان خود مایه افتخار و سربلندی ایران اسلامی هستند و عزت ایران اسلامی مرهون و مدیون خون شهداست.

وی با تاکید بر تکریم خانواده شهدا به خصوص خانواده شهدای مدافع حرم اظهار کرد:به برکت جانفشانی این شهدا است که امروز ما فارسی صحبت می کنیم، شهدا رفتند تا ضمن استقلال سیاسی ،از لحاظ نظامی وابسته به هیچ ابرقدرتی نباشیم.

کد خبر 399965

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha