همشهری آنلاین: کاظم جلالی در گفت‌وگو با روزنامه اعتماد با بیان اینکه علی لاریجانی بهترین گزینه برای ریاست جمهوری است گفت؛ مشکل آقای لاریجانی این است که ادبیات پوپولیستی ندارد و ادبیاتش بالاتر از فهم متوسط بشریت است.

کاظم جلالی

کاظم جلالی در بخشی از گفتگوی خود با اعتماد گفت: اگر از بنده بپرسيد بهترين گزينه براي رياست جمهوري سال 1400 كيست، مي‌گويم آقاي دكتر لاريجاني. نه به دلايل خودخواهانه يا نزديكي بنده به ايشان. من با افراد بسياري از نزديك كار كردم اما هيچكس را به برجستگي آقاي لاريجاني در فهم مسائل، دلسوزي و وقت گذاشتن و اهميت دادن به نظرات كارشناسي نديدم. واقعا آقاي لاريجاني خيلي وقت مي گذارد.

خلاء آقاي لاريجاني نه رسانه است، نه حزب. اگر بگوييد آقاي خاتمي در سال 76 به پشتوانه يك جريان سياسي و رسانه ها موفق شد، تا حدي قابل قبول است كه البته اين هم بايد درنظر داشته باشيد كه زور جريان اصلاحات در آن زمان چندان زياد نبود و تنها پس از آن بود كه اين جريان قدرتمند شد. اما آقاي احمدي نژاد چطور؟ وقتي ايشان در سال 84 به پيروزي رسيد، نه حزب داشت و نه رسانه.

آقاي روحاني نيز در سال 92 به آن صورت حزب و رسانه نداشت. اگرچه شايد بگوييد آقاي هاشمي و جريان اصلاحات از ايشان حمايت كرد. اما در مجموع به نظرم آنچه آقاي لاريجاني كم دارد، ادبيات و مشي پوپوليستي است. چرا كه ادبيات ايشان، ادبياتي فيلسوفانه و (با خنده) به اصطلاح بالاتر از فهم متوسط بشريت است. دوم اينكه ذاتا انسان پوپوليستي نيست. بنده يك زماني خاطره‌اي در اين رابطه نقل كردم كه در يك كنفرانس رفتار ايشان در قياس با رفتار آقاي احمدي نژاد با يك كودك فلسطيني كه بر شانه خود نشاند، كاملا متفاوت بود. نكته ديگر اينكه آقاي لاريجاني اساسا اهل اينكه بخواهد گزارش كار بدهد يا دقت كند كه ببيند آيا دوربين‌ها حضور دارند و عكاس‌ها من را مي‌بينند يا خير، نيست. ايشان چنين روحيه‌اي ندارند كه از خود تعريف كنند و به همين دليل، تيمي درست نكرده كه كارهاي ايشان را به اطلاع مردم برساند.

کد خبر 399974

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha