یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: دادگاه مطبوعات ماهناهه مهرنامه‌ را در خصوص شکایت نشر مطالب الحادی و ترویج مطالی که به اساس نظام لطمه می‌زند، مجرم شناخت.

هیات منصفه مطبوعات

علی اکبر کسائیان، دبير هيات منصفه مطبوعات استان تهران، در گفت‌وگو با ایرنا با تشریح دادگاه امروز (يكشنبه 13 اسفند) مطبوعات، اظهارکرد: رسیدگی به اتهامات رسانه‌ها در دو شعبه 6 و 9 به ترتیب به ریاست قاضی شقاقی و قاضی محمدی کشکولی و با حضور اعضای هیات منصفه مطبوعات استان تهران برگزار شد.

وی با بیان اینکه اتهامات مدیرمسئول سه رسانه در شعبه 6 دادگاه کیفری یک استان تهران مورد رسیدگی قرار گرفت، ادامه داد: یکی از این رسانه‌ها، هفته نامه «یالثارات» با اتهام نشر مطالب خلاف واقع بود که در ابتدای جلسه رئیس دادگاه ، رضایت شاکی را اعلام کرد و پرونده مختومه شد.

کسائیان تصریح کرد: به پرونده یک نشریه محلی به نام « پیک سبز» که در شهرستان چالوس منتشر می‌شود با اتهام انتشار مطالب خلاف واقع هم رسیدگی شد که اعضای هیات منصفه مطبوعات با اکثریت آرا متهم را مجرم نشناختند.

دبیر هیات منصفه مطبوعات استان تهران با بیان اینکه ماهنامه 'مهرنامه' با مدیرمسیولی مهدی شمشیریان سومین پرونده‌ای بود که در شعبه 6 دادگاه کیفری استان تهران مورد رسیدگی قر ار گرفت، اظهارکرد: این پرونده با دو اتهام نشر مطالب الحادی و ترویج مطالبی که به اساس نظام لطمه می‌زند و نشر مطالب خلاف واقع تشکیل و متهم در هر دو مورد با اکثریت آرا مجرم شناخته شد.

وی افزود: ضمنا هیات منصفه با اکثریت قریب به اتفاق، متهم را مستحق تخفیف ندانست.

کسائیان هفته نامه «همشهری جوان» را تنها پرونده رسیدگی شده در شعبه 9 دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی محمدی کشکولی عنوان کرد و گفت: مدیرمسئول هفته نامه همشهری جوان با اتهام توهین با اکثریت آرا مجرم شناخته نشد.

وی از رسیدگی به دو پرونده در هفته آینده در شعبه 3 دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی کاشانکی خبر داد.

کد خبر 399982

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha