همشهری آنلاین: مدیر گالری نات از اختصاص بخشی از سهم گالری از فروش آثار نمایشگاه «روزِ نو» به زلزله‌زدگان کرمانشاه خبر داد.

نقاشی

به گزارش مهر؛ فریدون فربود در مورد نمایشگاه گروهی نقاشی و مجسمه «روزِ نو» که تا ۲۱ اسفندماه در گالری نات برپاست گفت: نمایشگاه «روزِ نو» مجموعه ای است شامل بیش از ٧٠ اثر نقاشی که عمدتاً در ابعاد کوچک و ٨ مجسمه از ٣٩ هنرمند که به بهانه نزدیک شدن به نوروز و شروع دوره جدید فعالیت گالری نات گردهم آمده‌اند.

وی در مورد تکنیک آثار نقاشی و مجسمه بیان کرد: آثار نقاشی و مجسمه دارای تنوع تکنیکی و سایز هستند و از مجسمه‌های برنزی و سرامیک گرفته تا طراحی در این نمایشگاه وجود دارد.

کیوریتور نمایشگاه «روزِ نو» درباره ویژگی های آثار این نمایشگاه توضیح داد: منحصر به فرد بودن آثار این است که بسیاری از آنها باتوجه به ابعاد کوچک‌شان قدرت هنرمند در ارایه اثرش را نشان می‌دهد و جمع هنرمندان حاضر در این نمایشگاه از هنرمندان جوان تا استادان همگی دارای سبک و شناخته شده اند. قیمت آثار نیز نکته دیگری است که به علاقمندان به خرید آثار هنری اجازه می‌دهد تا اگر علاقمند به جمع آوری مجموعه هستند بتوانند به آثار دسترسی داشته باشند.

مدیر گالری نات در پاسخ به اینکه جمع کردن آثار تعدادی از هنرمندان در قالب نمایشگاه گروهی چقدر سخت است به مهر گفت: جمع کردن آثار تعداد زیادی از هنرمندان با نگاه‌ها، سبک ها و تکنیک‌های مختلف بسیار سخت است، اما در این نمایشگاه با تمرکز بر چیدمان سعی شده تا مجموعه‌ای یکدست به مخاطبان عرضه شود که در روز اول بسیار مورد استقبال قرار گرفت.

فربود تصریح کرد: من چون سابقه دبیری جشنواره «هنر برای صلح» را دارم، اصولا با تعداد زیاد اثر در نمایشگاه مشکلی ندارم و سعی می‌کنم ارایه و چیدمان آثار را به مجموعه ای یکدست تبدیل کنم و قبلا هم در گالری مژده نمایشگاهی با عنوان «بازخوانی پیرامون» با تعداد زیادی اثر برگزار کرده بودم.

وی اظهار کرد: با توجه به تجربه‌ام در جشنواره «هنر برای صلح» در تلاش هستم تا نمایشگاه‌های موضوعی و مفهومی را بیشتر برگزار کنم، چه نمایشگاه انفرادی و چه گروهی و اینکه در این عرصه تا چه حد موفق باشم به نظر مخاطبان نمایشگاه ها بر می‌گردد.

فربود در پایان گفت: آثار در این نمایشگاه از ١٥٠ هزار تا ٦ میلیون تومان قیمت گذاری شده‌اند و چون وظیفه خود و جشنواره «هنر برای صلح» می‌دانستم تا کمکی کوچک به زلزله زدگان کرمانشاه کنم، بخشی از سهم گالری از فروش آثار به این عزیزان اختصاص خواهد یافت.

نمایشگاه گروهی نقاشی و مجسمه با عنوان «روزِ نو» با آثاری از شهریار آریافر، دلارام آشتیانی، محمدرضا احمدی منفرد، مژده اتراک، فرناز اخلاقی، الهه اسدی،   ژاله اکبری، سیما افتخاری راد، لیلا بانکی، هما بذرافشان، مهرداد بردبار، فرید جعفری سمرقندی، یلدا خواجه زاده، حسین خوشرفتار، سمیرا دریا، سارا راه انجام، نازنین رجب دوست، مریم رحمانی، آزاده روستا، شهناز زهتاب، مینا  سبزی، سارا سعادت فرد، سارا شاهزاده، رضا صمدانیان، احسان ضیایی، نفیسه عمران، مجیدرضا عیوضی، الهام فاطمی، فلورا فیض بخش، هومن فولادقلم، نیلوفر قادری نژاد، بهناز محمدهادی، فربد مرشدزاده، حامده مشیتی، امید معصومی، ساسان نصیری، هومن نصیری و شادی یثربی تا ۲۱ اسفندماه در گالری نات برپاست.

گالری نات در هفت تیر، خیابان قائم مقام، بالاتر از میدان شعاع، کوچه شبنم، پلاک ۳ واقع شده است.

کد خبر 400066

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha