سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزارت بهداشت ژاپن داروی جدیدی را تایید کرده است که بر اساس گزارش‌ها می‌تواند آنفلوانزای برحی بیماران را در مدتی به کوتاهی یک روز درمان کند.

به گزارش وال استریت ژورنال شرکت سازنده دارو اعلام کرد این دارو که به نام بالوکساویر ماربوکسیل (Baloxavir marboxil) ی‌تواند ویروس‌های آنفلوانزا در طول ۲۴ ساعت از بین ببرد، گرچه برخی از علائم بیماران ممکن است برای مدت بیشتری ادامه یابد.

این دارو به شکل متفاوتی نسبت به داروهای موجود از انتشار آنفلوانزا جلوگیری می‌کند. برخلاف داروهای موجد مانند تامیفلو که لازم است بیماران آنها را ۲ بار در روز برای ۵ روز مصرف کند، اما به گفته شرکت سازنده مصرف یک دوز واحد این داروی جدید بدون توجه به سن بیمار کافی است.

آزمایش‌های مفصلی با این دارو روی ۱۴۳۶ بیمار مبتلا به آنفلوانزا که از جهات دیگر سالم بودند، انجام شده است. نتایج این کارآزمایی بالینی نشان داد بیمارانی که این دارو را مصرف کرده بودند، در مقایسه با بیمارانی که داروی بی‌اثر (دارونما) دریافت کرده بودند، بهبودی عمده‌ای پیدا کردند. این دارو همچنین به سرعت تب بیماران را برطرف کرد.

شرکت شیونوگی، سازنده دارو  آن را با نام تجازی زوفلوزا (Xufluza) در ژاپن وارد بازار کرده است و تایید این دارو در آمریکا تا سال ۲۰۱۹ طول می‌کشد.

کد خبر 400110

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha